L'AP-7 incorporarà un quart carril per sentit entre el Vendrell i el Papiol

El govern espanyol descarta allargar el Quart Cinturó perquè travessi el Penedès, unes obres a què fa anys que s'oposa una part del territori

RedaccióActualitzat

L'autopista AP-7 incorporarà un quart carril per sentit entre el Vendrell, al Baix Penedès, i el Papiol, al Baix Llobregat. Aquesta és la proposta que ha anunciat el govern espanyol per descongestionar el trànsit.

Aquest tram està especialment carregat des de l'aixecament dels peatges del setembre passat, que ha comportat un marcat augment del trànsit i, de retruc, un increment dels accidents. Cada dia hi circulen uns 100.000 vehicles.

Són 50 quilòmetres d'ampliació, que impliquen que queda descartat l'allargament del Quart Cinturó pel Penedès, unes obres que un part del territori havia rebutjat. Un cop fet el quart carril, l'AP-7 connectaria amb l'A-2 i la B-40 més amunt de Martorell, al Baix Llobregat.

El nou projecte s'ha sabut aquest dimecres en una trobada a Vilafranca del Penedès. La previsió és licitar aquest any els diversos projectes que comportarà aquesta obra, que el govern espanyol estima que costarà més de 200 milions i que podria estar enllestida d'aquí dos anys.

Xavier Flores, secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, ha explicat quin és l'objectiu de crear el quart carril:

"Que permeti una més capacitat, funcionar millor a tota la via i respondre millor a les necessitats que han sorgit una vegada s'ha acabat la concessió i han caigut els peatges."

I ha afegit que es descarten "totalment" traçats que "anteriorment s'havien apuntat i que afectaven la plana del Penedès i el sector productiu vitivinícola".

L'ampliació afecta un tram de 50 quilòmetres (CCMA)


El Quart Cinturó no creuarà el Penedès

El projecte que s'enterra és el pas del Quart Cinturó o la B-40 per la plana del Penedès, que havia d'unir Vilafranca amb Abrera.

Xavier Lluch, president del Consell Comarcal del Penedès, creu que aquesta opció és millor: "Si tenim una AP-7 que ja traspassa el territori, la fem una mica més ampla en l'espai que sigui menys agressiu. Evidentment, hi haurà llocs on hi haurà certa conflictivitat i s'hi haurà de treballar."

El projecte s'ha presentat davant d'alcaldes del Penedès
El projecte s'ha presentat davant d'alcaldes del Penedès (ACN/Gemma Sánchez)


Oposició d'una part de la comarca

El sector vitivinícola del Penedès ja havia manifestat la seva oposició als projectes que considerava més invasius sobre el territori. S'havien plantejat diverses alternatives, com una via paral·lela a l'AP-7 o una connexió més al nord.

"Això permet mantenir la necessitat de mobilitat coberta però sense produir aquella ferida que crec que tot el Penedès en el seu conjunt no volia i que s'hi havia mostrat contrari", ha declarat el secretari general de Territori, Ricard Font.

El traçat de la B-40 ja té tres trams en funcionament, però discontinus. Un cop resolt el tram del Penedès, el que queda pendent és el que ha d'unir Terrassa i Granollers. Una part del territori afectat s'hi oposa.

 

ARXIVAT A:
TrànsitMobilitatAutopistes
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut