El que has de saber sobre els teus drets abans d'agafar un avió a la UE

Davant de possibles retards i cancel·lacions de vols hi ha una normativa europea que totes les companyies han de complir
El que has de saber sobre els teus drets abans d'agafar un avió a la UE

El que has de saber sobre els teus drets abans d'agafar un avió a la UE

Davant de possibles retards i cancel·lacions de vols hi ha una normativa europea que totes les companyies han de complir
RedaccióActualitzat
TEMA:
Aeroports
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/AturarSilenciarPujar el volumDisminuir el volumInstruccions per interactuar amb el player
imatge

Quan et cancel·len un vol

Si la companyia cancel·la el vol 14 dies abans de la sortida t'han de retornar l'import del bitllet.

Si t'avisen amb menys de 14 dies, pots triar entre ser reassignat a un altre avió o el reemborsament de l'import.

T'han de compensar econòmicament.

Si has fet la reserva a través d'una agència de viatges, aquesta agència serà qui resolgui el problema.

           Notícia relacionada: "Cancel·lat un vol de Ryanair a l'aeroport Girona-Costa Brava mitja hora abans d'embarcar"

Què pots reclamar?

Si no et va bé el vol alternatiu que la companyia et proposa hi ha dues opcions:

  • La devolució de l'import d'aquests bitllets
  • Si et compres uns bitllets nous, és important que no demanis la devolució dels bitllets que s'han cancel·lat sinó dels nous

A part d'aquest tràmit, la companyia s'haurà de fer càrrec de la compensació que pertoqui depenent de la distància del vol. L'import va des dels 250 fins als 600 euros per passatger.

Si el vol es cancel·la quan no ets al teu lloc d'origen, la companyia t'ha de proporcionar hotel, manutenció, allotjament i si l'aerolínia no ho fa s'han de guardar les factures.

                   Notícia relacionada: "Ryanair acomiadarà 300 treballadors i reduirà un 20% la flota a Irlanda"

Quins documents has de presentar per fer la reclamació?

Totes les factures.

Tot el que acredita la circumstància.

La targeta d'embarcament.

Quan el vol surt amb retard

A partir de les dues hores tens dret a menjar, beguda i, si cal, trucades, transport i allotjament.

A partir de les 3 hores, també se t'ha de compensar econòmicament.

Si el retard supera les 5 hores pots decidir no fer el viatge i que et tornin els diners.

En cas que et trobis enmig d'un viatge, la companyia t'ha de de tornar a l'aeroport de sortida.

Si el retard és per causa major, com ara condicions meteorològiques, aquests drets no es generen.

I si et perden l'equipatge?

Tan sí com no t'han d'indemnitzar amb un import que pot arribar als 1.300 euros.

A més, en qualsevol circumstància, la companyia aèria t'ha de donar un imprès amb tota aquesta informació.

En cas d'overbooking

T'han de pagar 250 euros.

T'han de portar al teu destí final al més aviat possible.

Si agafes un altre vol perquè la companyia no t'ha recol·locat, s'haurà de fer càrrec de l'import del bitllet.

Segons Dan Miró, advocat especialista en reclamacions aerolínies:

"L'overbooking en condicions normals ja no existeix. Tot i això, a l'aeroport del Prat, sí. Quan una companyia ven més places de les que té i comença a cancel·lar i endarrerir vols, s'ha de recol·locar aquesta gent. Això el que genera és overbookings."

               Notícia relacionada: "Desconvocada la vaga del personal de terra d'Iberia al Prat".

ARXIVAT A:
Aeroports

VÍDEOS RELACIONATS