LLeida

Denuncien esquerdes a casa pel pas dels trens Iryo a l'horta de Lleida

Adif i Iryo diuen que no han trobat cap irregularitat ni a les vies d'alta velocitat ni als trens, i que és la Paeria qui ha de fer les inspeccions als habitatges

Els veïns viuen amb neguit des que van començar a aparèixer esquerdes a diverses cases pròximes a la via del tren d'alta velocitat a l'horta de Lleida. La Mercè Mas fa 10 anys que viu a uns 30 metres de la via. 

"L'AVE ja hi passava quan vam vindre, sí que ho notaves una mica, però no com ara. Tremola tot. És com un terratrèmol, quan passa aquest tren vermell."

El tren vermell és el comboi d'alta velocitat de la companyia Iryo que hi circula des de fa un any

Des d'aleshores, una vintena de cases a prop de les vies denuncien esquerdes als seus habitatges. Miguel Martínez, un altre veí afectat, diu que té por: "No et deixa dormir per l'angoixa que tens, et poses nerviós. Tremolen els armaris, tremola tot".

Amb l'inici del pas de l'Iryo fa un any van començar a sortir esquerdes (CCMA)

Sensors de vibració i denúncies

L'associació de veïns del Camí de la Mariola ha decidit instal·lar sensors de vibració per saber si se sobrepassa el límit permès, ha dit a TV3 Alfons Pérez representant de l'associació veïnal. Però, de moment, cada afectat haurà d'assumir les obres. 

"Un cop tinguem els resultats, aleshores presentaríem la queixa i les denúncies a la Paeria, a Mossos i a Adif", El cost d'aquestes actuacions, de moment, haurà de rascar-se la butxaca cada afectat."

Mentrestant, la Paeria assegura que visitarà els veïns i que, si cal, contactarà amb Adif, que diu que de moment no ha rebut cap queixa pels canals oficials. Tot i això, van fer una inspecció el mes de febrer i no van trobar, asseguren, cap irregularitat. Han afegit que estan oberts a fer noves inspeccions als veïns que presentin les queixes -- insisteixen-- "pels canals oficials"

Algunes cases es troben a pocs metres de la via d'alta velocitat (CCMA)

Per la seva banda, Iryo diu que no han detectat cap defecte a les vies o a la infraestructura. Defensen, a més, que si els edificis estan ben fonamentats i en bon estat, les vibracions de la circulació ferroviària no els poden causar danys. I, finalment, recorden --com també fa Adif-- que, segons la Llei del Soroll, l'Ajuntament és l'administració preferent per fer les inspeccions.

ARXIVAT A:
AVE
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut