Nous retards a la Sagrera
Nous retards a la Sagrera

Nous retards a la Sagrera

El consell d'administració determina que caldrà anul·lar la concessió d'una part de les obres de la macroestació.

RedaccióActualitzat

Fins i tot quan hi ha bones notícies, a la Sagrera també li toca el rebre. El secretari d'estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha anunciat en la reunió d'avui del consell d'administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) que les obres del megaprojecte es reprendran immediatament.

"Abans del 21 de juny", ha reiterat, es tornarà a treballar en el col·lector de Prim, una obra accessòria, però imprescindible, per a la viabilitat de l'estació.

Gómez-Pomar també ha concretat que aquesta tardor es tornarà a treballar en les obres de l'estació d'alta velocitat i els accessos. Abans, però, caldrà redactar modificats d'obra, perquè, tal com investiguen diversos jutjats, les constructores van cometre frau en cobrar obres que no havien fet. Gómez-Pomar no ha volgut concretar si aquests modificats comportaran un encariment del projecte.

Però encara hi ha un altre entrebanc pitjor. En el sector de Sant Andreu Comtal, on s'ha de construir una nova estació de Rodalies i un nou mar de vies ferroviàries, el desfasament entre les obres fetes i les pagades és tan gran que només queda una opció: anul·lar les concessions i fer un nou concurs. Per tant, el calendari torna a endarrerir-se. Les administracions, de fet, no s'han atrevit avui a posar data per a l'entrada en servei de la Sagrera.

"Necessitem que es repreguin les obres per recuperar la confiança", ha assegurat la tinent d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. En paraules del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, "abans de finals d'any han de passar coses" perquè tornin a creure en la viabilitat de l'estació.

Anar al contingut