La multinacional UPS instal·larà a Barcelona el seu centre d'operacions pel sud d'Europa

Aquesta operació pot arribar a generar 400 llocs de treball

Iván GutiérrezActualitzat

El boom del comerç electrònic ha fet que els polígons industrials prop de les ciutats s'hagin convertit en actius molt desitjats. Catalunya ha vist l'arribada de grans projectes logístics com el d'Amazon, Decathlon o FedEx, relacionats amb les compres per internet.

Després de l'arribada de la nord-americana Fed Ex aquí a finals de l'any passat, on ja hi ha 280 persones treballant en unes instal·lacions d'uns 17.000 metres quadrats, ara, fonts del sector asseguren a TV3 que ja s'ha firmat l'arribada a la Zona Franca del gegant americà de paqueteria UPS, que llogarà gairebé 60.000 metres quadrats, on edificarà una nau moderna i robotitzada. Aquestes mateixes fonts asseguren aquesta operació generarà al voltant de 400 llocs de feina.

Des de la Zona Franca donarà servei a nuclis urbans, ja que està situada molt a prop de les instal·lacions d'Amazon tant a Barcelona com al Prat, i de les seves pròpies instal·lacions a l'aeroport. Aquesta inversió és la més important de l'any al sector logístic de Barcelona, i posa la cirereta a una primera meitat de 2018 de rècord. UPS deixarà les instal·lacions que actualment té a l'Hospitalet de Llobregat.

DHL obrirà també un nou centre

Una altra inversió que s'ha concretat en els darrers mesos és la de la seva competidora alemanya, DHL. La multinacional ha escollit expandir-se a la segona corona metropolitana, ja que té nombroses instal·lacions a l'Aeroport i molt a prop de la mateixa Zona Franca.

Segons ha pogut saber TV3, DHL farà una inversió de 7 milions i mig d'euros a Castellbisbal en un nou centre d'uns 2.900 metres quadrats per a la seva divisió d'enviaments ràpids, que donarà feina a unes 65 persones entre directes i indirectes. S'instal·larà una cinta de classificació per processar 2.500 peces l'hora. El centre serà operatiu l'estiu de 2019 i les obres començaran el 2018.

Boom de la logística

Els polígons industrials han deixat de ser terreny acotat per a fàbriques i portapalets manuals. Barcelona ha esclatat com a pol d'atracció de centres logístics, sobretot pel fenomen de les compres per internet. És per això que les empreses necessiten naus per gestionar les comandes.

Gegants com Carrefour, Decathlon o Mercadona també han instal·lat centres logístics de referència. Però l'auge del comerç electrònic ha fet que multinacionals de paqueteria com la nord-americana FedEx hagin apostat fort.

Risc de fugides

Si el rècord es va assolir fa dos anys amb més de 650.000 metres quadrats llogats, el 2018 ja se n'han llogat gairebé 400.000, un 60% segons immobiliàries com Forcadell o Cushman Wakefield.

Però, dins d'aquesta fam de centres logístics a Barcelona, ha sorgit un problema: la falta d'espai i projectes després del fre de la crisi, un fet que els experts avisen que pot frenar l'arribada de noves grans companyies els pròxims anys, en decantar-se per altres punts del sud d'Europa.  

ARXIVAT A:
Economia de butxaca
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut