El trànsit a l'Eix Transversal creix un 27% l'últim any, des del desdoblament, i no hi ha hagut cap accident mortal

El trànsit a l'Eix Transversal creix un 27% l'últim any, des del desdoblament. La seguretat en aquesta via ha millorat molt, ja que des que es va convertir en autovia no hi ha hagut cap accident mortal.
El trànsit a l'Eix Transversal creix un 27% l'últim any, des del desdoblament, i no hi ha hagut cap accident mortal
Barcelona

El trànsit a l'Eix Transversal creix un 27% l'últim any, des del desdoblament, i no hi ha hagut cap accident mortal

El trànsit a l'Eix Transversal creix un 27% l'últim any, des del desdoblament. La seguretat en aquesta via ha millorat molt, ja que des que es va convertir en autovia no hi ha hagut cap accident mortal.
TV3 Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Aquest dissabte es compleix un any del desdoblament de l'Eix Transversal. L'alta sinistralitat va accelerar la necessitat de les obres. De fet, aquesta via triplicava la mitjana d'accidents de tota la xarxa catalana. Concretament, des de l'any 2000, hi havien perdut la vida 194 persones. En aquest primer any de desdoblament, ni una, i això que el trànsit ha crescut un 27%.

Aquestes obres van costar 750 milions d'euros, que l'administració està pagant pel sistema del "peatge a l'ombra", o sigui, pagant a la concessionària que va costejar les obres un tant per cada vehicle que hi passa.

Un peatge per als camions

Al segon semestre d'aquest any, el govern també té previst cobrar l'"eurovinyeta": un peatge per als camions que l'utilitzin, de punta a punta.
Tot i les queixes dels transportistes -que ho veuen com un ofec per als seus costos- i els recels del govern de Madrid, el cert és que aquest impost segueix la línia europea de pagar per l'ús d'infraestructures i per contaminar, tant acústicament com l'atmosfera. Pel que fa a trajectes parcials, encara no se sap si els camions que facin aquestes rutes internes també l'hauran de pagar.

VÍDEOS RELACIONATS