TV3 torna a ser líder a l'abril, per 45è mes consecutiu
TV3 torna a ser líder a l'abril, per 45è mes consecutiu

TV3 torna a ser líder a l'abril, per 45è mes consecutiu

Els continguts de servei públic de TV3 s'imposen en un mes de forta competència de les privades

TV3 és líder de l'abril per 45è mes consecutiu, rècord històric de lideratge ininterromput mensual, amb una quota del 14,5%. Més de 4,8 milions de catalans han connectat amb la cadena durant l'abril.

TV3 continua liderant la franja del "day time" i del "prime time".

TV3 ha estat la cadena més vista 19 dels 30 dies del mes d'abril. També ha liderat el rànquing de programes 29 dies del mes, i ho ha fet amb un informatiu. Sis dels deu programes més vistos del rànquing són de la cadena.

Els informatius són líders en totes les edicions, amb resultats excel·lents, i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6.

Rècords de temporada per a "Crims" i el "30 minuts". Destaquen les estrenes d'"El judici", "Tabús" i "Celebrem!", i també els bons resultats amb què tanquen la temporada "Nexes" i "Gent de mercats i comerços".

TV3 continua sent la cadena més ben valorada qualitativament, amb un 8,5.

I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA ha tingut 4,6 milions d'usuaris únics i més d'11,6 milions de reproduccions de vídeo. La secció d'esports continua incrementant l'audiència, amb 510.000 usuaris únics.I, pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA ha tingut 4,6 milions d'usuaris únics i més d'11,6 milions de reproduccions de vídeo. La secció d'esports continua incrementant l'audiència, amb 510.000 usuaris únics.

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 45 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest abril, TV3 ha aconseguit una quota del 14,5%. Ha superat en 0,6 dècimes la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i en 3,8 punts la tercera, Antena 3.

TV3 continua sent líder a les franges de "day time", amb una quota del 14,8%, un punt per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 16,1%, i supera per 2,3 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència 19 dies dels 30 del mes d'abril i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, i sempre ho ha fet amb una edició dels telenotícies.

També és la cadena més ben valorada a l'abril, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurado de Espectadores", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur.

Excel·lents resultats dels informatius, líders de totes les edicions

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions: 22 el "TN vespre", 6 el "TN cap de setmana vespre" i 1 el "TN cap de setmana migdia".

Sis dels deu programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 20 en tercer lloc, amb 744.000 espectadors i una quota del 28,5%; el "TN cap de setmana vespre" del 25 d'abril en el cinquè, amb 670.000 espectadors i una quota del 25,4%; el "TN cap de setmana migdia" del dia 10 és el sisè del rànquing, amb 592.000 espectadors i un 28,2% de quota. El vuitè és el "TN migdia" del 20 d'abril, amb 573.000 espectadors i una quota del 32,2%.

I pel que fa al "TN comarques", l'emissió del dia 12 va ser el 19è programa més vist del mes, amb una quota del 29,1% i 414.000 espectadors, i continua com l'informatiu més ben valorat, segons el panel GfK, amb un 8,8.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK.

Bons resultats dels programes del "day time" i del "prime time", amb rècords de temporada i bones estrenes

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

L'episodi "El cas del carrer Sant Ruf", de "Crims", emès el dia 26, és el més vist de la temporada i el dotzè programa més vist del mes amb 518.000 espectadors, una quota del 19,8%, i líder de la franja. El programa aconsegueix molt bones quotes en els trams d'edat d'entre 13 i 24 anys (22%) i de 25 a 44 anys (24,5%) i té una puntuació de 8,9 al panel de GfK.

El "30 minuts" del dia 11, "Pujol: els secrets d'Andorra", és el més vist des del novembre del 2019, i el setè programa més vist del mes, amb 581.000 espectadors, un 23% i líder de la franja. El programa obté una puntuació de 8,9 al panel de GfK.

A l'abril ha destacat també l'estrena amb doble capítol, el dia 18, de la sèrie documental "El judici": el primer va fer una audiència de 413.000 espectadors, amb una quota del 16,5%, i el segon, 273.000 espectadors i un 14,6% de quota. El conjunt de l'audiència acumulada dels dos capítols va ser de 815.000 espectadors i va liderar globalment la franja. El programa té un 8,9 al panel de GfK.

Una altra gran estrena del mes ha sigut la de la segona temporada de "Tabús", el dia 28, que va tenir una audiència de 383.000 espectadors, una quota del 14,9% i una audiència acumulada de 800.000 espectadors. El programa té un 8,7 al panel de GfK.

Aquest mes, destaca també l'estrena, el dia 15, del xou d'entreteniment "Celebrem!", que va tenir 214.000 espectadors de mitjana, una quota de l'11,5% i una audiència acumulada de 470.000 espectadors.

A l'abril han acabat la temporada amb bons resultats "Nexes", amb Mònica Terribas i Jordi Basté, que després de 10 emissions el programa ha tingut una audiència mitjana de 235.000 espectadors i una quota de l'11,3%. També ha fet molt bon resultat la docusèrie "Gent de mercats i comerços", que després de quatre emissions tanca la temporada amb una audiència mitjana de 190.000 espectadors i una quota del 9,2%.

Dues entregues de "Sense ficció" de l'abril han tingut també molt bons resultats. L'estrena del documental en commemoració del 35è aniversari de l'accident nuclear de Txernòbil, "Retorn a Txernòbil", del 20 d'abril, amb 341.000 espectadors i una quota del 14,2%, i "El Mago Pop: la il·lusió del Paral·lel", que es va estrenar el 27 i va tenir 336.000 espectadors i una quota del 14%. Totes dues emissions van col·locar-se líders de la franja. El programa té una puntuació de 8,8 al panel GfK.

El concurs del cap de setmana "Atrapa'm si pots" obté una bona mitjana mensual, amb 261.000 espectadors i una quota del 13.1%. Revalida així el lideratge ininterromput de la franja, que ostenta des de l'octubre, fa set mesos.

El programa d'esquetxos de Tricicle "Hits", el dia 22, va tenir una audiència de 195.000 espectadors i un 11% de quota.

En el rànquing del mes també destaca el "Polònia" del dia 8, que ha estat el novè programa més vist del mes, amb 549.000 espectadors i una quota del 21,2%. El "Cuines" del dia 16, en què Marc Ribas va preparar un pastís de iogurt i nabius, va ser el tretzè programa més vist del mes, amb 503.000 espectadors de mitjana i una quota del 29,4% .

El portal de la CCMA ha tingut una audiència de 4,6 milions d'usuaris únics, "Crims" bat rècord d'audiència des de l'inici del programa i l'Esport3.cat continua incrementant l'audiència.

A l'abril, TV3 ha tingut més d'11,6 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta. "Crims" ha estat el programa amb més audiència digital a la carta del mes, i amb 177.000 usuaris únics i 768.000 reproduccions, ha assolit el rècord absolut d'audiència des que va començar el programa.

El vídeo més vist a la carta de l'abril també ha estat de "Crims". És el del capítol corresponent a la primera part del cas Permanyer, amb més de 135.000 reproduccions. Els 4 programes més vistos del mes són de "Crims".

"Com si fos ahir" és el programa més vist en reproduccions de vídeo a la carta, amb més 1,2 milions de reproduccions, la dada més alta dels últims 18 mesos.

El vídeo més vist en directe ha estat l'anada de les semifinals de la Champions femenina entre el PSG i el Barça que va emetre Esport3, el dia 25. Va tenir 23.300 usuaris únics.

El portal de la CCMA ha tingut a l'abril una audiència de 4,6 milions d'usuaris únics. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, té 2,6 milions d'usuaris únics. I la secció d'esports obté una audiència de 510.000 usuaris únics, més del doble de l'audiència registrada a l'abril del 2020.

I pel que fa a les xarxes socials, a l'abril s'han publicat més de 260.000 missatges a Twitter sobre els programes de TV3, segons dades de Kantar. El programa més comentat ha estat "Preguntes freqüents", amb 79.700 missatges.

Font: Kantar.Indiv.4i+ (amb convidats i 2a residència)

tv3.cat

Anar al contingut