TV3 comença l'any líder amb la millor arrencada dels últims 9 anys

TV3 és líder de gener per divuitè mes consecutiu, amb una quota del 14,6%, a molta distància del segon classificat. És el millor començament d'any des del 2010. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time", a més de 6 punts del segon classificat. TV3 ha estat la cadena més vista 29 dies dels 31 del mes de gener, i també ha liderat el rànquing de programes en 31 ocasions, és a dir tots els dies del mes. Els 11 programes més vistos del mes són de TV3, amb informatius i entreteniment. I en situa 15 dins dels 20 primers. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en credibilitat i imparcialitat.

TV3 és la cadena generalista més ben valorada.Bons resultats de les estrenes del mes de gener, "Benvinguts a la família", "Trenquin tòpics" i "La gran il·lusió". L"APM?", el "Com si fos ahir", el "Cuines", i l'"Està passant" registren els capítols més vistos de la temporada.El futbol en obert a TV3 amb el partit de la Copa del Rei entre el Barça i el Sevilla, és el programa més vist de la temporada, amb més d'un milió d'espectadors.I pel que fa a audiències digitals, les reproduccions de vídeo, tant a la carta com en directe, han augmentat un 6,4% respecte al mes anterior

TV3 ha tornat a començar l'any com a líder d'audiència, segons dades de Kantar Media, i ja són divuit mesos consecutius. Aquest gener, TV3 ha aconseguit una quota del 14,6%, el millor gener des del 2010, i el millor resultat des del maig del 2018. Ha superat en 3 punts la segona cadena classificada, Antena3, i en 3,9 punts, la tercera, Telecinco.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 14,1% i a 1,9 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Antena3, i de "prime time", amb una quota del 17,6%, i supera en 6,1 punts la segona classificada, Antena3.

TV3 ha liderat l'audiència durant 29 dies dels 31 del mes de gener i el rànquing dels programes més vistos del dia en 31 ocasions, és a dir, tot el mes. També ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada al gener, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat, credibilitat i imparcialitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions, 20 de les quals ho ha fet el "TN vespre"; 7, el "TN cap de setmana vespre" i 1, el "TN cap de setmana migdia". Els 11 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, i es troben en segon lloc el "TN vespre" del 28 de gener, amb 843.000 espectadors i una quota del 30,9%, el més vist de la temporada. El quart és el "TN cap de setmana vespre" del dia 27, amb una quota del 23,4% i 658.000 espectadors. En setè lloc hi ha l'edició migdia del cap de setmana del dia 20, amb 538.000 espectadors i una quota del 26,4%. I tot seguit, el "TN migdia" del dia 22, amb 512.000 espectadors i un 28,6% de quota.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. El "TN comarques", amb un 9,0, és l'informatiu més ben valorat i va fer el seu rècord de temporada el dia 29, amb 339.000 espectadors. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 96,1%, i en imparcialitat, amb un 93,3%.

Bons resultats de les estrenes del gener i dels partits de la Copa del Rei

Els 11 programes més vistos del més són de TV3, que ha situat 15 programes en la llista dels 20 espais més vistos del mes,  Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, esports, sèries i documentals.

El programa més vist del mes és el partit de tornada dels quarts de final de la Copa del Rei, en què el Barça es va imposar al Sevilla per 6 a 1 i va remuntar l'eliminatòria. El van veure 1.091.000 espectadors i va fer una quota del 37,0%. A més, ha obtingut un 8,2 de valoració qualitativa, una dada molt alta en un partit de futbol.

El tercer programa més vist del mes va ser el "Polònia" del dia 24, amb 691.000 espectadors i una quota del 24,8%, i un 8,9 com a valoració qualitativa.

El cinquè lloc va ser per al "Sense ficció" del 22 de gener, "Altsasu: ferides obertes", amb 644.000 espectadors i una quota del 22,8%. I va obtenir un 9,0 en l'índex qualitatiu GfK.

I pel que fa a les estrenes del mes, totes han obtingut bons resultats. "Benvinguts a la família" amb 461.000 espectadors i una quota del 17,8%; "Trenquin tòpics", amb 405.000 espectadors i una quota del 16,6%, i "La gran il·lusió", amb una quota del 18,1%, 501.000 espectadors i un 8,5 en la valoració qualitativa.

A més, alguns programes han registrat el capítol més vist de la temporada. L'"APM?" del dia 16, amb 540.000 espectadors; el "Com si fos ahir" del dia 29, amb 312.000 espectadors, el "Cuines" del dia 15, amb 449.000 espectadors i l'"Està passant" del dia 28, amb 442.000 espectadors. L'informatiu satíric dels vespres que condueix Toni Soler, està registrant també el millor més de la temporada amb una quota mitjana del 17,7%.

També bones audiències per al "Tarda de cine", que va aconseguir el millor resultat de la temporada el dia 20, amb "Com matar el teu cap", amb una quota del 16,0%. I el dia 27, "Tarda de cine 2", obtenia el rècord de l'espai, amb "El somriure de Mona Lisa" amb un 9,3% de quota.

Creix el consum de les reproduccions de vídeo, tant en directe, com a la carta

Al gener, TV3 ha tingut 8,9 milions de reproduccions de vídeo, un 6,4% més que el mes anterior. Els quatre partits de la Copa del Rei encapçalen el rànquing dels programes en directe més vistos. En primer lloc hi ha la tornada dels quarts de final entre el Barça i el Sevilla, amb 30.000 usuaris únics. D'altra banda, els més vistos a la carta han estat "Com si fos ahir", amb 1.120.000 reproduccions, i "Benvinguts a la família", en tercer lloc, amb 188.000 reproduccions. I pel que fa al vídeo més vist ha estat el capítol 289 de "Com si fos ahir", amb 65.000 reproduccions.

I a internet, al gener, 2.858.000 usuaris únics han visitat el portal de la CCMA. La secció de Notícies (324.cat) ha tingut 1.038.000 usuaris únics. I a les xarxes socials, "Preguntes freqüents" és el programa de TV3 més comentat amb 116.600 piulades, i TV3 és el sisè canal de televisió amb més conversa socials a Twitter a tot Espanya.  

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

tv3.cat

 

Anar al contingut