Presentació de "Patates rosses" a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB
Presentació de "Patates rosses" a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB

"Patates rosses", la websèrie de TV3 creada per joves per a joves

Avui s'ha estrenat "Patates rosses", la websèrie creada, escrita i dirigida per David Villarreal i Joan Saranova, una ficció d'humor adreçada al públic jove. Una sèrie de Televisió de Catalunya en col·laboració amb la UAB i produïda per Broadcaster Audiovisual Services, que s'ha gravat majoritàriament amb telèfon mòbil. La temporada sencera de "Patates rosses", sèrie que segueix el camí d'altres títols creats per TV3 amb una clara vocació digital, ja es pot trobar a la web de TV3.

L'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB ha acollit l'acte de presentació, dirigit als alumnes però també a la premsa, on s'han explicat tots els detalls d'aquest nou projecte i s'han pogut veure 4 dels 8 capítols que té en total la websèrie. Ha assistit a l'acte de presentació Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB; María José Recoder, degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB; Carles Llorens, vicedegà de Comunicació i UAB Campus Mèdia; Oriol Sala-Patau, cap de Ficció i Cinema de TV3; Jordi Salvat, editor digital de TV3; Valentí Roda, productor de Broadcaster Audiovisual Services, i David Villareal i Joan Saranova, creadors de la sèrie.

Carles Llorens, vicedegà de Comunicació i UAB Campus Mèdia, ha obert l'acte agraint el suport en el que "s'espera que sigui una primera fita per aquesta col·laboració entre empreses audiovisuals i universitat per aconseguir que la formació professional dels nostres graduats tingui una sortida en els mitjans públics del país".

La websèrie neix d'un treball de final de grau de Comunicació Audiovisual de la UAB, tutoritzat pel professor de la UAB i director de Minoria Absoluta, Paco Escribano, que va rebre la beca comUNIca, convocada per la CCMA i l'AQU, per al foment de la creació i innovació audiovisual. 

Ha sigut un llarg camí de preparació que ha acabat amb quatre dies d'assaig i quatre dies de rodatge que han donat com a fruit aquests 8 capítols de "Patates rosses".

Llorens, el vicedegà de Comunicació, ha volgut destacar tres factors importants per aconseguir tirar endavant un projecte: "La tossuderia, s'han de picar portes i fer valer el teu producte. El talent, cal envoltar-se d'una xarxa d'amics que puguin aportar les seves diferents capacitats al teu projecte. I tercer punt, l'oportunitat que et permeti anar més enllà. En aquest sentit hi ha cada cop més iniciatives com el Clúster Audiovisual o el Pitching del 33 presentat recentment. La universitat vol anar en aquesta direcció, no vol projectes que es quedin al calaix, que es tirin endavant i vol que es produeixi més i com a mínim arribar al pilot o a un curtmetratge."

"Patates rosses" és una websèrie gamberra i d'humor absurd, que vol arrencar un somriure de la realitat que viuen els autors i l'equip real de la sèrie, un grup de joves que intenten obrir-se camí en el món de l'audiovisual català.

"Fa molt de respecte perquè estem davant del talent que en un futur tindrem a les nostres cadenes, en els nostres cinemes i en les nostres ràdios i m'alegra veure l'interès que ha despertat aquesta producció", ha dit Oriol Sala-Patau, cap de Ficció i Cinema de TV3, davant el públic, la majoria estudiants, que omplia l'Aula Magna. "Nosaltres hem après amb vosaltres com dur a terme una producció d'aquestes característiques. El nostre departament fa ficció, sèries que podeu veure cada dia ‘Com si fos ahir' o a la nit en ‘prime time' com ‘Benvinguts a la família', i ara estem en un moment de creixement afegint talent jove. Ha estat important que Broadcaster Audiovisual Services s'hi sumés. Així com la feina que han fet Joan Sol i Conxa Orea per adequar el projecte inicial i donar forma final a la idea tan clara que tenien els creadors. Ha estat un moment harmònic, encara que soni cursi, entre gent molt diferent per tirar endavant un projecte".

"És important per TV3 que aquesta sèrie hagi estat pensada per a la pantalla digital, més que per a la pantalla convencional, això marca un punt d'inflexió. I més amb una websèrie de qualitat", ha continuat Jordi Salvat, editor digital de TV3. "I creiem tant en aquest format digital que s'estrena tota la temporada (8 capítols) al web de TV3, als canals que s'han creat a les xarxes socials (Instagram i Twitter) i a la plataforma YouTube. Una nova estratègia de distribució que estrena ‘Patates rosses', ja que el servei a la carta, fins ara, permetia recuperar capítols ja emesos per la pantalla de televisió o coses d'arxiu. Aquest cop serà després de l'estrena digital, que es podrà veure tota d'una tacada al 33."

"‘Patates rosses' és una altra aposta de TV3 per les ficcions dirigides als joves. Un producte fet per joves i per a joves", ha afegit Jordi Salvat. "Un fet al que no ens hem dedicat tant com voldríem i ens hi volem dedicar molt més. "Poliamor", una ficció en directe per Instagram, ja ha estat una primera aposta. I "Les de l'hoquei" també tindrà una vida digital, afegint elements com algun dels protagonistes a Instagram o webxats on els espectadors podran interaccionar".

Es tracta d'una nova manera de distribuir contingut, que posa a l'abast de l'audiència la temporada íntegra des del primer moment per oferir una millor experiència a l'usuari.

"Vaig conèixer el David [Villarreal] i vam treballar uns mesos junts. Un dia em va dir que tenia un projecte que es deia ‘Patates rosses' i que havia guanyat una beca", ha explicat Valentí Roda, productor de Broadcaster Audiovisual Services. "Vam començar a parlar amb la gent de TV3 i de la Universitat i vam aconseguir encaixar un projecte nascut en una àrea universitària, un projecte d'estudiants, dins de l'àrea de ficció de TV3. El que és més important de tot és que d'aquí, de la Universitat, sortirà el talent futur que donarà vida a les nostres empreses. I, ja de pas, no estaria de més afegir que hi hauria d'haver més dones", ha comentat mirant la taula formada només per homes.

Després, David Villareal i Joan Saranova, creadors de la sèrie, han pres la paraula amb un inici clar: "Les patates han costat però per fi hem aconseguir estrenar-les."

"Tota semblança amb la realitat és pura coincidència i potser encara que sigui una ficció, aquesta també és, una mica, la nostra història", ha dit David Villarreal. "Perquè, efectivament, quan acabes la carrera, vas rebent hòsties com els passa als protagonistes."

"La sèrie surt d'una beca però no hauria estat possible sense tota aquesta gent que ha col·laborat: els actors, els estudiants en pràctiques l'Oriol, la Maria, la Raquel, la Sara que ens van donar un cop de mà de manera desinteressada. El projecte era nostre i per nosaltres era fàcil treballar-hi, perquè hem tirat endavant una cosa nostra, però ells també s'han pres el projecte com una cosa seva i van fer possible que, en quatre dies, es pogués rodar", ha agraït Joan Saranova.

"‘Patates rosses' és la paradoxa d'allò que critica: que els professionals s'aprofiten dels estudiants, que els estudiants tenim molta il·lusió i ho tenim molt difícil, però que tot i això, intentem de totes totes seguir endavant", ha dit David Villarreal. "Hi ha sàtira, humor negre, ironia, coses que agradaran, altres que no, però és la visió d'un món complex feta des del bon rotllo. Podríem dir que ‘Patates rosses' és la surrealista denúncia del surrealista món de l'audiovisual català."

"I si us ha agradat la sèrie, ens podeu ajudar compartint-la i dient a tothom que coneixeu que la vegi, i si no us ha agradat però us hem caigut bé, també ho podeu fer. Ah, i després passarem el plateret perquè contribuïu per a una segona temporada", ha fet broma Joan Saranova.

Finalment, Carlos Sánchez, vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura de la UAB ha donat pas al visionat del quatre dels vuit capítols "Patates rosses", que ha definit com "un èxit per aquesta transferència de coneixement de la universitat cap a la societat. Una universitat que només lidera coneixement, però aquest queda tancat com en una bombolla, no té cap finalitat. També ha estat un èxit perquè tothom hi ha posat de la seva part: la universitat, TV3, Valentí Roda com a productor de Broadcaster i els estudiants. Esperem molts altres projectes, que la sèrie sigui un èxit. Que els que, per edat, no estem tan acostumats a nous formats ens decidim a fer el pas... I als estudiants dir-los que es pot fer. La universitat dona coneixements, però sortir a la vida és possible".

Pels riures que ha arrencat aquesta sèrie d'humor absurd, desvergonyida, el futur de les noves pantalles només acaba de començar.

tv3.cat/patatesrosses

Anar al contingut