La CCMA ha iniciat els mecanismes de participació per a l'elaboració del nou contracte programa

En la compareixença davant la Comissió de Control de l'actuació de la CCMA al Parlament de Catalunya, la vicepresidenta de la Corporació, Núria Llorach, ha informat que la nova proposta de contracte programa ha començat el seu tràmit i que ja ha rebut les primeres aportacions.

A la sessió d'avui, la vicepresidenta de la CCMA ha explicat que el Consell de Govern ja ha elaborat una proposta de document de contracte programa a subscriure entre el govern de la Generalitat i la CCMA, i que aquest mateix matí s'han rebut les primeres aportacions per part dels representants dels treballadors i del Consell Assessor de Continguts i Programació. La proposta inicial s'ha elaborat a partir dels eixos bàsics previstos al marc normatiu de referència i del darrer document de treball per al contracte programa que va quedar pendent de signatura. En data 2 de desembre, aquesta proposta va ser enviada als comitès d'empresa de TV3 i Catalunya Ràdio i al Consell Assessor de Continguts i Programació, perquè en poguessin fer una valoració i propostes.

La redacció del contracte programa es farà d'acord amb els principis de la màxima transparència i participació de tots els sectors de l'audiovisual. En primer lloc, mitjançant aquests informes previs dels comitès d'empresa i del Consell Assessor. Després, a través del pronunciament del Consell de l'Audiovisual de Catalunya i, finalment, de la resta de sectors del món audiovisual, durant el període d'exposició pública del document.

Llorach també ha explicat que l'avantprojecte de pressupost per al 2017 és de 307 milions d'euros, i que té prevista una aportació pública continuista de 231 milions i un augment dels ingressos de publicitat de 3,3 milions, respecte al pressupostat del 2016.

Sobre la proposta de creació d'un Consell Professional de programes a la CCMA, la vicepresidenta ha avançat que el Consell de Govern la valorarà amb la voluntat que pugui ser una realitat i ha ofert la màxima col·laboració per treballar-hi.

En el torn de les preguntes sobre audiències, el director de TV3, Jaume Peral, ha explicat que s'està treballant intensament per poder tornar a tancar el desembre líders i repetir, per setè any consecutiu, el lideratge anual. També ha recordat que s'està avançant de cara a una remodelació profunda de la graella de TV3 per fer-la més competitiva. A la mateixa sessió, el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo ha defensat que l'emissora és, segons el darrer EGM, la que més creix en audiència i també –ha afegit– en share, una dada en què s'ha obtingut el millor resultat des del 2008 i que reflecteix un augment important del temps d'escolta dels continguts.

Per últim, sobre la producció audiovisual externa, la vicepresidenta de la Corporació ha volgut recordar que aquesta partida s'ha reduït en més d'un 50% els últims anys i que, per regular de la manera més transparent el procés de selecció i adjudicació de projectes, el Consell de Govern va aprovar una norma de contractació de produccions audiovisuals, pionera i única a l'Estat, que dóna la màxima garantia a un procediment que ha d'assegurar que la presentació, selecció, tramitació i contractació de projectes audiovisuals destinats a integrar-se en la graella de programació s'ajusta als principis de publicitat, concurrència, transparència, confidencialitat, igualtat i no discriminació.

 

ccma.cat

 

Anar al contingut