janquim

Facebook tanca el perfil de l'Aplec de la Independència l'endemà dels actes d'Arenys

L'Aplec de la Independència d'Arenys de Munt, que es va fer ahir 12 de setembre, havia fet servir la xarxa social Facebook com a instrument de promoció. Aquest perfil, però, ha estat tancat de forma unilateral per Facebook.

Actualitzat
La conseqüència és que ha desparegut de la llista de contactes d'aquells que el van afegir com un "amic". Un total de 1.400 persones segons fonts de la mateixa organització s'han quedat sense aquest contacte i sense accés al perfil, just l'endemà dels actes públics celebrats a Arenys de Munt.

La norma

A Facebook hi ha una normativa que demana que els perfils es corresponguin amb persones, mentre que les entitats, associacions i empreses poden disposar d'una "pàgina oficial" o crear un grup.

L'Aplec ja té una pàgina oficial, però fa un parell de mesos els seus responsables van optar per crear també un perfil, que van trobar que seria més efectiu. És cert que aleshores ja sabien que d'alguna manera se saltaven la norma d'assignar perfils només a persones reals, però no van pensar mai que això tindria com a conseqüència que els el tanquessin.

La sospita

Fonts d'aquesta entitat han expressat a aquest mitjà la seva sospita que es pugui tractar d'una acció deliberada des de la seu madrilenya de Facebook a Espanya. Els motius que addueixen són que "hi ha centenars d'altres entitats i associacions que també fan servir un perfil personal i no els el tanquen pas".

Una cerca ràpida demostra que en efecte hi ha altres grups que recorren al perfil personal, com ara "Causa Comuna" o "Suma Independència", que representen posicions ideològiques ben diferents. Se citen aquests dos perfils només a tall d'exemple i sense cap vocació de denúncia, per comprovar que la política d'actuació de Facebook en relació amb els perfils que no són personals és més aviat laxa. En aquest cas, però, i per circumstàncies que es desconeixen, hi ha hagut una actuació just l'endemà que la celebració de l'Aplec els fes aparèixer als mitjans de comunicació.
Anar al contingut