Massa, el millor als segons lliures del GP de la Xina, al davant de Räikkönen i Alonso
Felipe Massa ha marcat el millor temps en la primera jornada d'entrenaments per al Gran Premi de la Xina, que ha tornat a estar marcada per la preocupació dels equips per la irregular degradació dels pneumàtics. Kimi Räikkönen ha marcat el segon millor temps, i Fernando Alonso ha estat tercer.
Felipe Massa ha fet el millor temps en la primera jornada d'entrenaments per al Gran Premi de la Xina, que ha tornat a estar marcada per la preocupació dels equips per la irregular degradació dels pneumàtics.
Kimi Räikkönen, que ha marcat el segon millor temps, semblava tenir el cotxe en millors condicions per controlar el comportament dels Pirelli.
Fernando Alonso, tercer, ha dut a terme una estratègia de preparació de cursa molt diferent de la del seu company Massa per veure quina pot ser la millor solució de cara a la cursa. Els pilots de Ferrari, però, sembla que disposen de cotxes més bons que Mark Webber i Sebastian Vettel, amb Red Bull, aparentment més desconcertats pel comportament dels pneumàtics.
Els pilots s'han queixat especialment de la ràpida destrucció dels seus pneumàtics tous en les simulacions de cursa que han dut a terme al final de la segona sessió d'entrenaments. L'equip Ferrari fins i tot s'ha arriscat a provar dues estratègies completament diferents per a Felipe Massa i Fernando Alonso. Tant l'un com l'altre han fet la simulació de classificació amb el pneumàtic més tou, però només l'asturià ha continuat amb aquest compost per imitar les primeres voltes de cursa. A la setena volta el "graining" havia destrossat ja el calçat del seu Ferrari. Felipe Massa, en canvi, ha posat pneumàtics durs i ha pogut mantenir un ritme molt competitiu.
Kimi Räikkönen ha marcat el segon millor temps absolut. Ho ha fet amb els pneumàtics tous i ha fet la seva simulació de primeres voltes de cursa sense canviar-los. Ha estat el pilot més regular, tot i que ha empitjorat una mica quan ha posat els pneumàtics més durs. Però e pilot finlandès de Lotus ha demostrat que, com a Austràlia, disposa del cotxe que pot treure més bon partit dels pneumàtics en la cursa de diumenge, dada que de moment el converteix en el favorit.
Els Mercedes de Nico Rosberg i Lewis Hamilton han estat molt ràpids durant la jornada. El del pilot d'origen finlandès ha marcat el millor temps de la primera sessió, i ha estat quart al darrere Alonso en la segona. Ha tingut, però, més problemes que els pilots de Ferrari pel que fa al tractament dels pneumàtics.
Els Red Bull, discrets
Els pilots que han estat centre d'atracció al llarg dels últims dies com a conseqüència de l'incident que van protagonitzar en el passat Gran Premi de Malàisia, Sebastian Vettel i Mark Webber, han perdut velocitat a una sola volta sense poder-ho compensar amb un millor compromís dels cotxes a l'hora de controlar la degradació dels seus pneumàtics. Webber ha marcat el cinquè millor temps, i Vettel ha estat desè. El pilot australià, que encara no ha comentat les darreres polèmiques declaracions del seu company, ha estat regular en condicions de carrera amb pneumàtics durs, però al darrere dels Ferrari.
A destacar una tímida recuperació dels McLaren, amb Jenson Button que ha marcat el sisè millor temps i Checo Pérez, onzè, que ha perdut molt temps aquest matí a causa d'una sortida de pista.
Kimi Räikkönen, que ha marcat el segon millor temps, semblava tenir el cotxe en millors condicions per controlar el comportament dels Pirelli.
Fernando Alonso, tercer, ha dut a terme una estratègia de preparació de cursa molt diferent de la del seu company Massa per veure quina pot ser la millor solució de cara a la cursa. Els pilots de Ferrari, però, sembla que disposen de cotxes més bons que Mark Webber i Sebastian Vettel, amb Red Bull, aparentment més desconcertats pel comportament dels pneumàtics.
Els pilots s'han queixat especialment de la ràpida destrucció dels seus pneumàtics tous en les simulacions de cursa que han dut a terme al final de la segona sessió d'entrenaments. L'equip Ferrari fins i tot s'ha arriscat a provar dues estratègies completament diferents per a Felipe Massa i Fernando Alonso. Tant l'un com l'altre han fet la simulació de classificació amb el pneumàtic més tou, però només l'asturià ha continuat amb aquest compost per imitar les primeres voltes de cursa. A la setena volta el "graining" havia destrossat ja el calçat del seu Ferrari. Felipe Massa, en canvi, ha posat pneumàtics durs i ha pogut mantenir un ritme molt competitiu.
Kimi Räikkönen ha marcat el segon millor temps absolut. Ho ha fet amb els pneumàtics tous i ha fet la seva simulació de primeres voltes de cursa sense canviar-los. Ha estat el pilot més regular, tot i que ha empitjorat una mica quan ha posat els pneumàtics més durs. Però e pilot finlandès de Lotus ha demostrat que, com a Austràlia, disposa del cotxe que pot treure més bon partit dels pneumàtics en la cursa de diumenge, dada que de moment el converteix en el favorit.
Els Mercedes de Nico Rosberg i Lewis Hamilton han estat molt ràpids durant la jornada. El del pilot d'origen finlandès ha marcat el millor temps de la primera sessió, i ha estat quart al darrere Alonso en la segona. Ha tingut, però, més problemes que els pilots de Ferrari pel que fa al tractament dels pneumàtics.
Els Red Bull, discrets
Els pilots que han estat centre d'atracció al llarg dels últims dies com a conseqüència de l'incident que van protagonitzar en el passat Gran Premi de Malàisia, Sebastian Vettel i Mark Webber, han perdut velocitat a una sola volta sense poder-ho compensar amb un millor compromís dels cotxes a l'hora de controlar la degradació dels seus pneumàtics. Webber ha marcat el cinquè millor temps, i Vettel ha estat desè. El pilot australià, que encara no ha comentat les darreres polèmiques declaracions del seu company, ha estat regular en condicions de carrera amb pneumàtics durs, però al darrere dels Ferrari.
A destacar una tímida recuperació dels McLaren, amb Jenson Button que ha marcat el sisè millor temps i Checo Pérez, onzè, que ha perdut molt temps aquest matí a causa d'una sortida de pista.
Resultats 2a sessió:
1. Felipe Massa Ferrari 1m35.340s 32 2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m35.492s + 0.152s 32 3. Fernando Alonso Ferrari 1m35.755s + 0.415s 30 4. Nico Rosberg Mercedes 1m35.819s + 0.479s 35 5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.092s + 0.752s 31 6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.432s + 1.092s 29 7. Lewis Hamilton Mercedes 1m36.496s + 1.156s 39 8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m36.514s + 1.174s 32 9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.595s + 1.255s 33 10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.791s + 1.451s 27 11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m36.940s + 1.600s 16 12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.963s + 1.623s 31 13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m37.103s + 1.763s 22 14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m37.206s + 1.866s 39 15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.127s + 2.787s 34 16. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m38.185s + 2.845s 18 17. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.211s + 2.871s 32 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m38.276s + 2.936s 34 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m38.725s + 3.385s 29 20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m39.271s + 3.931s 21 21. Charles Pic Caterham-Renault 1m39.814s + 4.474s 27 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m43.227s + 7.887s 5