Messi escalfant abans d'un partit del PSG
L'arribada de Messi ha suposat una pluja de milions per al París Saint-Germain (Reuters)
FUTBOL

L'imant de Messi: vuit patrocinis nous per al PSG

El pes del crac argentí com a reclam mediàtic ha estat clau perquè el club parisenc pogués augmentar els seus ingressos

Agència/Redacció Esport3Actualitzat

Cinc mesos després de l'aterratge de Messi a París, les xifres esportives de l'argentí al París Saint-Germain són més discretes que aquelles a què ens té habituats: 6 gols i 5 assistències en 16 partits. En canvi, el seu valor comercial continua indiscutible: en la primera temporada a França ha atret vuit patrocinadors nous i ha contribuït a renovar alguns dels més importants. 

Els 80 milions d'euros anuals que li costa al PSG pagar Messi (40 milions de salari net més incentius i impostos) es donen ja pràcticament per amortitzats. "El 2021 els nostres ingressos han augmentat de forma molt significativa, segur que més d'un 10% respecte al 2020", ha explicat a EFE el director de patrocinis del club parisenc, Marc Amstrong.

Les vuit empreses que s'han incorporat a la cartera de patrocinadors del PSG són de sectors ben diferents: la marca de moda Dior; Autohero, de l'automoció; Crypto.com, del món de les criptomonedes; Gorillas, de repartiment; Smart Good Things, de begudes naturals; Volt i Big Cola, de refrescos, i Sports Water, de l'aigua. 

A tot això cal sumar-hi el que ha representat el fitxatge de Messi per a les xarxes socials del PSG, que han sumat 15 milions de seguidors des de l'estiu, i l'augment en la venda de samarretes. El club de propietat qatariana va vendre el 2021 més d'un milió de samarretes, tot i els 140 euros que costa cada unitat. En aquest aspecte, el pes del millor jugador del món també ha estat decisiu per fer pujar els ingressos de forma considerable.

El PSG acaba d'inaugurar la seva principal botiga en plens Camps Elisis de Paris (EFE)

El Barça, el damnificat


Si les finances del PSG s'han beneficiat de forma significativa de l'arribada de Messi, l'altra cara de la moneda és el Barça, el club que ha patit la seva sortida. Més enllà dels efectes esportius que aquest fet ha tingut, molt evidents, l'impacte s'ha notat també en el màrqueting. Una mostra d'això va ser el sucós patrocini que va perdre el club blaugrana. Una empresa índia dedicada a l'educació en línia va oferir el passat estiu 58 milions d'euros més una bonificació del 15% per anunciar-se al frontal de la samerreta, però la va retirar tan bon punt va saber l'adeu de Messi. Rakuten, el patrocinador principal de la samarreta culer, acaba contracte aquesta temporada i el club encara li busca relleu. 
   

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut