Nico González en una imatge d'arxiu de la temporada passada. (Reuters)
Nico González, en una imatge d'arxiu de la temporada passada. (Reuters)
Barça

El Barça va rebutjar dos patrocinadors per sobre dels 55 milions d'euros per temporada

El club blaugrana no té cap proposta avançada per rellevar Rakuten com a patrocinador principal a partir del juliol del 2022

Agència EFEActualitzat

El FC Barcelona va rebutjar en els últims mesos dues ofertes de patrocinadors que pretenien anunciar-se en el frontal de la samarreta blaugrana a partir del curs 2022-2023. Segons ha pogut saber EFE, una d'elles era d'una empresa de cryptoexchanges, punt d'intercanvi de criptomonedes, i l'altra, d'una empresa índia dedicada a l'educació online, les dues per sobre dels 55 milions d'euros anuals.

L'empresa de punt d'intercanvi de criptomonedes és una de les tres més grans del seu sector i va arribar a oferir 70 milions més una bonificació del 20% segons el rendiment del primer equip de futbol masculí. L'oferta fins i tot va arribar a passar tots els controls interns del club, inclòs el del departament de Compliment Normatiu, que s'encarrega del compliment normatiu tant intern com a extern, però no va convèncer ni el Comercial ni la junta directiva per tractar-se d'un sector controvertit.

El motiu per trencar les negociacions que el Barça va donar a l'empresa, que participa en grans esdeveniments als Estats Units, va ser que podia aconseguir més diners pel patrocini de la seva samarreta.

Amb millors ulls va rebre Laporta l'oferta d'una empresa índia dedicada a l'educació online que aquest estiu va arribar a oferir 58 milions d'euros més una bonificació del 15% i que casava amb els valors que defensa el club blaugrana. Per la seva naturalesa, el patrocini podia contenir col·laboracions amb les acadèmies del Barça i amb el Barça Innovation Hub, l'àrea d'innovació tecnològica. Però, malgrat que l'empresa va anar incrementant substancialment els 40 milions inicials que va oferir, alguns executius de l'entitat catalana pretenien que superés els 60 milions anuals i la negociació es va anar postergant quan ja era a punt de tancar-se al maig. Fins que a principis d'agost va arribar l'adeu de Leo Messi, el millor actiu del Barça, i tot es va trencar.

Llavors l'empresa es va plantar i, tot i que Laporta va reaccionar a la desesperada amb la celebració d'una reunió telemàtica, ja va ser massa tard i no hi va haver marxa enrere.

Cap negociació avançada

Ara mateix no hi ha cap negociació prop de tancar-se per ser el relleu de Rakuten a partir del 30 de juny del 2022, que aquesta temporada està pagant 30 milions d'euros més variables. Però el Barça està explorant una via que fa dos anys ja va intentar la junta directiva de Josep Maria Bartomeu. Part de l'executiva del club blaugrana està interessada que un fons d'inversió propietat del govern saudita aporti 100 milions d'euros anuals per patrocini. L'opció s'està trobant amb moltes reticències dins del club, ja que en la recent Assemblea General de Compromissaris es va aprovar la inclusió en els estatuts del compromís de lluitar contra la discriminació de gènere, l'homofòbia, el sexisme i el racisme, uns valors que es considera que no estarien en la línia d'aquest patrocini.

A novembre del 2021, el club blaugrana té 29 patrocinadors, onze menys dels que hi havia a l'abril del 2019, quan es va aconseguir el rècord històric de 40. I, en el departament Comercial, que se sent poc atès per part de Presidència i dels executius, es tem que en el pitjor dels casos se'n puguin arribar a perdre deu més al final d'aquest exercici. El de la màniga esquerra, que va quedar buida després de la renúncia de Beko, tampoc està prop de tancar-se.

A finals de juliol, Jordi Camps, el tercer director comercial del Barça durant aquest 2021, va anunciar que deixava el càrrec i encara no se li ha trobat substitut. 

Anar al contingut