Barça

L'acord amb la Fundació Qatar converteix la samarreta del Barça en la més cara del món

Per primer cop en la seva història el Barça ha acceptat un patrocini a la seva samarreta. De la nit al dia, l'oferta milionària de la Fundació Qatar ha convertit els colors blaugranes en els més ben pagats del món quan el club català havia presumit fins ara de ser l'únic entre els grans equips que conservava neta la samarreta. La directiva de Joan Laporta ja havia demanat l'autorització als socis per acceptar patrocinadors, tot i que finalment l'operació amb Unicef -un patrocini a la inversa- va revelar-se com un gran encert de màrqueting. Ara, però, molts socis i simpatitzants no veuen aquest acord amb bons ulls.

Actualitzat
  • ANÀLISI
  • Lluís Canut
    Per Lluís Canut
111 anys després, la samarreta del Futbol Club Barcelona lluirà un patrocinador. La junta directiva blaugrana ha explicat que l'actual situació econòmica del club feia recomanable una operació que suposarà uns ingressos milionaris per a les cinc temporades vinents. De fet, aquest acord és el més elevat de la història del futbol i ha permès al Barça passar a ocupar el primer lloc en el rànquing de les samarretes més cares.

El Barça -que fins ara no apareixia en aquesta llista, mantenint-se fidel a la seva pròpia història- supera així el Manchester United i el Liverpool, que reben 23,6 milions d'euros per temporada. El Reial Madrid s'hi queda a prop, amb 23, i just per sota dels blancs hi ha el Bayern de Munic, amb un patrocini de 22 milions d'euros per temporada.

Polèmica servida

La decisió de la junta de Sandro Rosell ja ha començat a generar moltíssima discussió entre els socis i simpatitzants del club. L'opacitat d'una organització sense ànim de lucre que és capaç de pagar 30 milions per temporada per un patrocini esportiu, les suposades relacions que manté la Fundació Qatar amb la família reial d'aquest estat àrab, la naturalesa poc democràtica del país, els vincles empresarials de Sandro Rosell amb Qatar, el fet que els socis no hagin estat consultats abans de prendre la decisió, la compatibilitat del nou patrocini amb Unicef, els problemes econòmics del club, els ingressos milionaris que suposa i les conseqüències que aquest acord pot comportar en la imatge de marca del Barça són només alguns dels interrogants que envolten la massa social barcelonista aquest mateix divendres. La firma de l'acord es farà dilluns i començarà a tenir vigència a partir del juliol de l'any que ve.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut