TV3 i Catalunya Ràdio signen el Covering Climate Now per impulsar la informació sobre el canvi climàtic

El Covering Climate Now és una iniciativa, promoguda pel setmanari americà The Nation, la Columbia Journalism Review i el diari britànic The Guardian, per potenciar l'interès dels mitjans de comunicació en la crisi climàtica. El promotors l'han qualificat com l'intent més important per arrenglerar la premsa de tot el món al voltant d'aquest tema.

Fins ara s'hi han adherit 170 mitjans de tot el món que inclouen televisions i ràdios, premsa escrita, universitats i institucions relacionades amb el periodisme. Entre d'altres, han signat les cadenes americanes CBS i PBS, les revistes Newsweek, Science, Nature, Rolling Stone i els periodistes i escriptors Dan Gardner, Bill Mckibben i Alex Steffen.

Un compromís que els mitjans adscrits canalitzaran a través d'una programació especial, coincidint amb la Cimera Internacional d'Acció Climàtica que ha organitzat el secretari general de l'ONU, Antonio Guterres, el 23 de setembre. En la reunió es presentaran els plans dels governs per complir l'acord de París de reducció de gasos d'efecte hivernacle a partir del 2020.

Per contribuir a la consciència social sobre el canvi climàtic, TV3 i Catalunya Ràdio s'hi sumarà la setmana del 16 al 23 de setembre amb especials sobre la defensa del medi ambient

Els mitjans de comunicació i el canvi climàtic

En la mateixa línia, al març d'aquest any, la CCMA ja es va adherir al decàleg "Els mitjans de comunicació i el canvi climàtic", que proposa a empreses i professionals el compliment de deu punts per millorar la comunicació i la informació sobre aquest tema. Per exemple, recomana establir seccions fixes en els programes de ràdio i televisió, reforçant les seccions de ciència i medi ambient amb periodistes especialitzats que puguin fer el seguiment de les informacions o difondre la investigació científica que permeti incidir en les causes i solucions pel canvi climàtic.

El decàleg ha estat elaborat per la Fundació Ecologia i Desenvolupament (ECODES) i el Grup d'Investigació Mediació Dialèctica de la Comunicació Social (MDCS) de la Universitat Complutense de Madrid, amb la col·laboració  de periodistes i comunicadors especialitzats.

 

 

Anar al contingut