Usuaris d'un tren regional a Berlín
El bitllet mensual de 9 euros permet fer viatges il·limitats urbans i interurbans (Reuters/Annegret Hilse)

Viatjar per tot Alemanya per 9 euros al mes, una oferta llaminera per a l'estiu

És una estratègia del govern federal per compensar l'increment del preu de l'energia i incentivar el transport públic

Actualitzat

L'esperat bitllet mensual de 9 euros ja és una realitat a Alemanya. Per fer front a l'increment de preus de l'energia, sobretot del petroli, ha entrat en vigor una rebaixa notable del preu del transport públic, que alhora ajuda a combatre la crisi climàtica.

Durant els mesos de juny, juliol i agost, el preu de l'abonament mensual de tren, bus i tram queda rebaixat a aquest import, amb l'objectiu que la gent deixi el cotxe a casa i, en conseqüència, també es redueixi la dependència del combustible rus.

El bitllet és vàlid per al transport públic urbà i l'interregional amb algunes excepcions, que es preveu que provocaran més d'un maldecap. En canvi, no serveix per als trens o autobusos de llarga distància, com els Intercity o l'alta velocitat. Es poden combinar els transports, però cal comprar els bitllets per separat.

Només permet viatjar en segona classe.

Els turistes també es poden beneficiar d'aquesta reducció de preu. A Alemanya, es paga bitllet a partir dels 6 anys.

Usuaris del transport públic en una estació de Berlín
La rebaixa del preu del transport públic és vigent des de l'1 de juny i fins al 31 d'agost (Reuters/Annegret Hilse)


A Berlín, de 86 a 9 euros al mes

A ciutats com Berlín, on el bitllet senzill costa 3 euros, i l'abonament mensual en costa 86, l'estalvi, a curt termini, serà considerable.

Tot i que alguns experts han advertit que, a mitjà termini, les companyies hauran de compensar aquesta rebaixa amb una pujada forta dels preus, als carrers hi ha entusiasme per la mesura promoguda pel govern socioecologista-liberal. Aquest vídeo recull alguns testimonis:

També hi ha el temor que la satisfacció de la iniciativa comporti massificació i, per tant, incomoditat per als usuaris o, fins i tot, que acabi morint d'èxit.

Èxit de vendes en les setmanes prèvies

Abans de l'entrada en funcionament del bitllet, aquest 1 de juny, les vendes s'han disparat.

La companyia del transport metropolità de Berlín n'ha confirmat la venda de mig milió de bitllets, i la principal companyia ferroviària d'Alemanya, la Deutsche Bahn, assegura que ja n'ha venut prop de tres milions arreu del país.

El bitllet de 9 euros només serveix durant el mes natural (per exemple, si es compra el 15 de juny, serà vàlid fins a l'últim dia d'aquest mes), i no cal segellar-lo. Els abonaments es podran comprar online.

 

ARXIVAT A:
AlemanyaTransport públic
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut