Uns 50 professionals debaten sobre la digitalització de l'empresa

Una cinquantena de professionals de la publicitat, el màrqueting, la comunicació i en general amb molta vinculació als continguts digitals, comparteixen un debat obert un cop al trimestre. Ho anomenen "cross-talent" i aquest dijous al vespre hi ha hagut una sessió a la seu del FAD a Barcelona.
janquim / Barcelona

Uns 50 professionals debaten sobre la digitalització de l'empresa

Una cinquantena de professionals de la publicitat, el màrqueting, la comunicació i en general amb molta vinculació als continguts digitals, comparteixen un debat obert un cop al trimestre. Ho anomenen "cross-talent" i aquest dijous al vespre hi ha hagut una sessió a la seu del FAD a Barcelona.
Actualitzat
En aquesta ocasió, els assistents debatien amb un ponent, el consultor Genís Roca, que els va llançar una predicció provocadora: els conceptes transformadors que se solen conèixer amb l'etiqueta "web 2.0" i que consisteixen en la utilització d'internet i la digitalització no arribaran a consolidar-se en l'entorn empresarial fins d'aquí a 30 anys.

Roca sostenia que en l'empresa petita o de sectors, en què la digitalització ja hi és molt present, seran capdavanters però que en molts altres sectors encara fa falta temps perquè les operacions, la logísitca, la relació amb clients i proveïdors i en general tota l'orientació de l'empresa s'aboqui a la digitalització. Més que una afirmació pessimista volia ser un auguri realista en un entorn de professionals que es dediquen a obtenir rendibilitat gràcies a internet i les eines digitals.

La reacció va consistir en un debat intens per grups de cinc i en una exposició de conjunt tot seguit, però més enllà de les respostes, que en algun cas coincidien amb el pronòstic i en d'altres l'escurçaven, la mera existència d'aquesta trobada es pot interpretar com una prova de la vitalitat que el format de debat obert ha trobat en segons quins entorns professionals.

De Manresa al món

El primer "cross-talent" es va fer l'octubre de 2007 i des d'aleshores es repeteix cada trimestre. Avui dia el model té rèpliques a Buenos Aires, Mèxic i Lima.

És una iniciativa de la xarxa Inusual, creada el 1997 pel manresà Pere Rosales, i que encara es manté com la primera comunitat per a professionals de la interactivitat. La idea és que els que hi participen poden aprendre millor si en comptes d'escoltar un ponent, a l'estil de la conferència més tradicional, tenen l'oportunitat de discutir entre ells i compartir experiències.

Inusual, a més d'aquests encontres, emet un magazín, conserva un directori, ha fet públic un manifest i ja compta amb més de 1.700 professionals del sector interactiu.

NOTÍCIES RELACIONADES

Anar al contingut