Smart Mobility alerta que la "fragmentació" en les llicències de motos i bicis compartides pot "posar en risc" el model

Actualitzat

ACN Barcelona.-Smart Mobility ha alertat que la "fragmentació" en l'adjudicació de les llicències de motos i bicis a Barcelona pot "posar en risc" el model. El col·lectiu ha valorat així l'adjudicació inicial a 21 empreses de motos i bicicletes compartides, que el propi Ajuntament de Barcelona ha admès que no és "l'idoni". El col·lectiu d'empreses de mobilitat compartida integrat en Adigital ha alertat que aquesta fragmentació podria "repercutir negativament en la viabilitat del servei i la disponibilitat dels vehicles". Per això, ha reclamat a l'Ajuntament que vetlli perquè la regulació no perjudiqui la mobilitat compartida i que revisi el nombre total de llicències.

Smart Mobility s'ha mostrat conscient de la necessària ordenació de l'activitat però ha demanat que es revisi el nombre total de llicències, ja que aquest es va calcular fa un any i és "massa reduït tenint en compte la demanda d'aquest tipus de serveis", especialment després de la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions. D'altra banda, també ha reclamat al consistori barceloní que les llicències que no estiguin en funcionament en el termini establert es recuperin i es reparteixin de manera automàtica i immediata entre els operadors que sí hagin desplegat la seva flota. L'objectiu ha de ser que totes les llicències adjudicades estiguin en funcionament.Segons el col·lectiu, la coordinació entre l'Ajuntament de Barcelona i els municipis propers és "imprescindible" per tal de donar un bon servei a l'àrea metropolitana de Barcelona "i augmentar les expectatives de reducció de vehicles privats convencionals en tota la regió".

Anar al contingut