Yorgos Lanthimos amb el Lleó d'or de Venècia
Yorgos Lanthimos amb el Lleó d'or de Venècia (Reuters/Guglielmo Mangiapane)

"Pobres criatures", millor pel·lícula d'un festival de Venècia sense estrelles de Hollywood

Juan Antonio Bayona ha clausurat la Mostra amb "La sociedad de la nieve", que torna a explicar la història dels supervivents del vol estavellat als Andes

RedaccióActualitzat

La pel·lícula "Pobres criatures", de Yorgos Lanthimos, s'ha endut el lleó d'or al festival de cinema de Venècia. La Mostra ha estat marcada per l'absència de grans estrelles de Hollywood al festival a causa de la vaga. I per Juan Antonio Bayona, que tot i que no ha competit a concurs, ha clausurat el festival amb la seva última pel·lícula com si s'hagués endut algun premi important.

El Gran Premi del jurat ha estat per a Ryusuke Hamaguchi per "Evil does not exist".

Lleó de Plata a la millor direcció per a Matteo Garrone per "Yo capitán", una pel·lícula sobre l'odissea que viuen dos joves senegalesos que volen arribar a Europa. 

També sobre el drama dels migrants, premi especial del jurat a "Green Border", de la veterana directora polonesa Agnieszka Holland, que retrata el tracte cruel que reben a la frontera entre Bielorrússia i Polònia.

La Copa Volpi a la millor actuació femenina ha estat per a Cailee Spaeny, que interpreta Priscilla Presley a l'última pel·lícula de Sofia Coppola.

Peter Sarsgaard fa broma amb la Copa Volpi com a millor actor
Peter Sarsgaard fa broma amb la Copa Volpi com a millor actor (Reuters/Guglielmo Mangiapane)

I el premi a la millor actuació masculina ha estat pel paper de Peter Sarsgaard a "Memory" del director Michel Franco. 


Bayona clausura el festival

El cineasta barceloní Juan Antonio Bayona no ha entrat en la competició oficial de Venècia, però el festival li ha reservat l'honor de ser la pel·lícula de clausura.

"La sociedad de la nieve", que narrar la dura experiència de supervivència dels passatgers del vol 571 de la Força Aèria Uruguaiana. Una història que va corprendre el món i que va quedar immortalitzada a la pel·lícula "Viven".

Ara Bayona torna a posar l'espectador davant el repte d'haver d'imaginar allò que és inimaginable. "Aquesta és una pel·lícula sobre la vida, però també parla d'aprendre a morir", apunta,

"El tema de l'antropofàgia no ens interessa tant des del punt de vista del que menja com del que ofereix el seu cos en vida perquè l'altre arribi allà"

La pel·lícula, que acaba de ser preseleccionada per representar Espanya als Oscars i s'estrenarà a cinemes abans d'arribar a Netflix, es basa en el llibre escrit per Paolo Vierci, excompany de col·legi i amic de moltes de les víctimes i que recull els seus testimoniatges 40 anys després dels fets.

ARXIVAT A:
Cinema
Anar al contingut