Com reduir el turisme de borratxera: l'experiència d'Amsterdam amb la publicitat negativa
Amsterdam arrenca una nova campanya per dissuadir els visitants que vulguin passejar-se per la ciutat amb un porro a la mà (Pexels)

Ni fumar porros al carrer ni comprar cocaïna: així allunya Amsterdam el turisme de borratxera

Una nova campanya de l'Ajuntament vol deixar clar tot allò que no està permès i comporta multes

A Amsterdam no li agrada el turisme de borratxera ni els comiats de solter. Acaba d'arrencar una nova campanya per dissuadir els visitants que es vulguin passejar per la ciutat amb un porro a la mà, comprar drogues al carrer o sortir de festa fins a altes hores de la matinada.

Sota el títol "Amsterdam rules", amb el doble significat "Amsterdam mola" i "Normes d'Amsterdam", la iniciativa presenta un test ràpid al visitant. La ciutat busca analitzar les seves preferències i alertar-lo que dormir al cotxe no està permès, que els bars del centre tanquen a les dues de la matinada i que els tours per a grups al barri vermell --com es coneix la zona on s'apleguen els prostíbuls-- estan prohibits.

"Amsterdam és una ciutat que dona la benvinguda a tothom, però si els teus plans no s'alineen amb aquestes normes, et suggerim que consideris una altra cosa"

Entre les normes, no beure alcohol al carrer o la prohibició dels coneguts com a "pub crawls", és a dir, les rutes organitzades per diversos bars. L'objectiu, "mantenir un ambient pacífic" als barris.

La campanya estarà disponible pròximament en idiomes com el castellà, l'italià i el francès, i alerta de les multes que comporta infringir les normes de la ciutat.

Com reduir el turisme de borratxera: l'experiència d'Amsterdam amb la publicitat negativa
Els veïns d'Amsterdam estan cansats dels turistes que busquen alcohol i drogues (iStock)

Cansada del turisme de masses

Amsterdam està cansada del turisme massiu que fa soroll, embruta els carrers i molesta els veïns i fa anys que ho demostra amb campanyes diverses i mesures com l'avançament dels horaris de tancament dels bars i prostíbuls del districte vermell.

Fa prop d'un any ja va fer una campanya de publicitat negativa adreçada sobretot als homes britànics entre 18 i 35 anys, en què s'advertia sobre els perills d'una nit passada de voltes amb anuncis que amenaçaven amb multes de 140 euros, antecedents penals o danys permanents per a la salut.

La ciutat també ha limitat els vols a l'aeroport de Schiphol, una mesura mediambiental i contra la contaminació acústica, i ha prohibit els creuers, com també ha fet Venècia.
 

 

 

ARXIVAT A:
TurismePaïsos Baixos
Anar al contingut