Els bombers treballaven aquesta nit per separar les cabines dels dos combois de Rodalies que van xocar de forma frontal (Reuters)
Els bombers treballaven aquesta nit per separar les cabines dels dos combois de Rodalies que van xocar de forma frontal (Reuters)
Castellgalí

Mossos, Renfe i Adif investiguen les causes del xoc frontal de dos trens a Castellgalí

En l'accident va morir la conductora d'un dels trens i hi ha un centenar de ferits, tres en estat greu

RedaccióActualitzat

Investiguen per què un tren regional que cobria el trajecte Lleida-Barcelona circulava en sentit contrari i va xocar frontalment a Castellgalí contra un altre comboi que es dirigia a Manresa. Cal saber per què el comboi que es dirigia a Barcelona anava per la via de pujada quan el tram on hi va haver el xoc frontal és un tram de doble via.

La conductora d'un dels trens, de 26 anys i formada en l'última promoció de conductors, va morir en l'accident. Hi ha un centenar de ferits, 3 ferits de gravetat i 9 menys greus. Només un ferit greu ha hagut de ser traslladat a l'Hospital Vall d'Hebron.

Els dos trens de rodalies, un de l'R-12 i l'altre de l'R-4, van xocar a l'altura del baixador de Castellgalí. La via estarà tallada durant uns dies. Renfe ha posat autocars per garantir els enllaços per carretera entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa, i Ferrocarrils de la Generalitat ha reforçat la línia R-5, que és la que arriba a la capital del Bages.

 

Renfe admet errors

Mossos, Renfe i Adif han obert una investigació per aclarir les causes del xoc frontal en una zona que és de doble via.

La investigació continua oberta, però el portaveu de Renfe,  Antonio Carmona, en declaracions al 324, ha reconegut errades en l'accident d'aquest divendres i espera que es puguin resoldre perquè no torni a passar. 

 

Feines de rescat

Més d'un centenar de persones van participar en les operacions de rescat per evacuar gairebé 400 persones que anaven al tren, ja que l'accident va passar en una zona de difícil accés. Això va obligar a evacuar els ferits amb un tercer tren cap a l'estació de Manresa. Portava 3 dels ferits greus, els 9 menys greus i 76 de lleus.

 

Un cop a Manresa, un equip mèdic els va explorar i els va desviar a diversos centres d'urgències d'atenció primària de la zona. Els que no estaven ferits van poder marxar cap a casa. A fora, s'hi esperaven, neguitosos, els familiars dels passatgers, en un punt previst per atendre'ls.

Les feines per separar els dos trens accidentats i retirar-los de la via s'han prolongat durant hores i han obligat a tenir tallada la via des de Sant Vicenç de Castellet fins a Manresa

Els passatgers que van poder sortir pel seu compte caminaven a les fosques per trobar els autocars que els portarien amb destí a Manresa.

 

El centre de comandament s'ha instal·lat al mateix Castellgalí, a poca distància del lloc de l'accident. Hi han treballat efectius de Protecció Civil, 19 dotacions de Bombers, 25 de Mossos, 23 ambulàncies i psicòlegs del SEM.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut