Més carrils oberts als antics peatges per evitar embussos de trànsit el cap de setmana

N'havien obert pocs per evitar topades entre vehicles després dels peatges, però el cap de setmana passat això va contribuir a la congestió circulatòria

RedaccióActualitzat

El Servei Català de Trànsit, el SCT, ha informat aquest divendres que el cap de setmana hi haurà més carrils oberts als principals peatges de l'autopista AP-7 per facilitar el pas dels vehicles.

Ho havia demanat el SCT al Ministeri de Foment, responsable de l'AP-7, que ha acceptat obrir 11 carrils a l'antic peatge de la Roca i 8 al de Martorell durant el cap de setmana.

La mesura vol contribuir a evitar els embussos que va patir aquesta autopista durant el cap de setmana passat, el primer després de l'anul·lació dels peatges a 556 quilòmetres d'autopista a Catalunya.

 

Aquest divendres ja hi ha hagut cues als antics peatges. A la Roca, amb vuit carrils oberts, l'embús ha arribat fins a Sant Celoni.

Cua al peatge de la Roca
Cua al peatge de la Roca

Temor a accidents

Havien deixat pocs carrils oberts perquè hi havia el temor que, si se n'obrien molts, després dels peatges podia haver-hi topades entre vehicles a l'hora d'encabir-se en els carrils de l'autopista.

El cap de setmana també hi haurà carrils addicionals amb cons en direcció Barcelona a l'AP-7 entre Vilafranca i Martorell i entre Sant Celoni i la Roca, i a la C-32 a Castelldefels.

En els trams amb carrils addicionals a la calçada de sentit contrari, a més, els camions petits, de menys de 7 tones i mitja, podran circular però no podran fer avançaments.

Cua a l'AP-7
Embús a l'AP-7, el cap de setmana passat

Prohibida als camions els diumenges

Prèviament, aquest dijous, el SCT ja havia anunciat la decisió de prohibir la circulació de camions per l'AP-7 els diumenges a la tarda per al que queda de setembre.

Les patronals del sector han demanat amb un recurs contenciós al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que aquesta prohibició quedi en suspens.

Segons Eduard Ayach, de Cetcot, se'ls culpa injustament de les cues de la setmana passada:

"Aquests camions que circulen per l'autopista hi circulaven fa 8 anys, i fa 7 anys, i fa 6, i fa 5 i fa 4. No és el volum de trànsit de camions el que perjudica i el que fa que hi hagi col·lapses a les carreteres, sinó que són els turismes. Si s'havien de treure les marquesines, fa molt de temps que ho saben, amb 2 nits estan tretes."

 

"Un obstacle al mig de la via"

Totes aquestes mesures són per intentar evitar que es reprodueixin els embussos del cap de setmana i a l'espera que es desmantellin les instal·lacions dels peatges un cop ja no tenen cap funció.

El director del SCT, Ramon Lamiel, ha aprofitat l'anunci per instar les concessionàries a fer ràpidament el desmantellament:

"Mentre hi hagi aquesta estructura, tenim un obstacle al mig de la via, i per tant les retencions de velocitat, passem de 100 per hora a 30 per hora per passar aquell obstacle, provocaran sempre problemes de trànsit. I el que hem demanat és celeritat, celeritat màxima. No coneixem exactament ni amb precisió el calendari."

Lamiel ha assegurat que els últims mesos ha augmentat molt la circulació a carreteres i autopistes, i ja s'està només un 3% per sota dels nivells previs a la pandèmia.

També ha dit que el SCT ha calculat que sortiran de l'àrea metropolitana de Barcelona uns 425.000 vehicles entre divendres 10 i dissabte 11, i que entre les 12 i les 24 de diumenge, dia 12, tornaran uns 265.000.

 

 
ARXIVAT A:
TrànsitMobilitatPeatges
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut