Barcelona

La Generalitat vol que els ajuntaments s'encarreguin de fer complir la llei antitabac

La Generalitat està preparant un decret que desenvolupa la normativa d'aplicació de la llei antitabac, en vigor des de fa més d'un any. L'aspecte més nou, i també el que ha despertat més polèmica, és que el decret donarà als ajuntaments la facultat d'inspeccionar i sancionar les persones i els establiments que incompleixin la llei. L'Associació Catalana de Municipis presentarà al·legacions al projecte de decret, perquè considera que els ajuntaments no poden assumir aquesta nova competència sense rebre recursos. L'altre organisme municipalista, la Federació de Municipis de Catalunya, encara no s'hi ha pronunciat.

Actualitzat

La Generalitat té 200 inspectors de salut pública, dependents que visiten establiments de tot Catalunya per fer complir la llei antitabac. Des que va entrar en vigor, han fet més de 7.000 inspeccions, gairebé la meitat de les que s'han practicat a tot l'estat espanyol. La Generalitat creu que es podrien fer moltes més inspeccions si els ajuntaments també en tinguessin la facultat, i recorda que els municipis sempre han tingut competències en matèria de sanitat. Però l'Associació de Municipis creu que els consistoris no tenen ni capacitat tècnica, ni econòmica ni física per fer aquestes funcions.

Un altre aspecte que regularà el decret es l'espai a computar a l'hora de fer el càlcul dels 100 metres quadrats que determinen l'obligació de crear espais de separació entre fumadors i no fumadors. S'hi inclou tota la superfície útil per a clients, com la zona de taules, la recepció i fins i tot els lavabos públics.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut