Barcelona

El govern vol prohibir la compravenda de llicències de VTC i taxi entre particulars

Prepara una llei que obligarà a vendre-les a l'administració i inclourà un sistema de concurs públic

RedaccióActualitzat

El govern de la Generalitat treballa amb la previsió de tenir enllestit a la primavera un projecte de llei de regulació integral dels sectors del taxi i dels VTCs, els vehicles de transport amb conductor.

Aquesta llei es vol que contempli tots els aspectes del seu funcionament, buscant un equilibri que eviti el conflicte que els ha enfrontat els últims mesos.

Notícia relacionada: Els taxistes desconvoquen la vaga després de sis dies


"Prohibir la transmissió entre particulars"

Una qüestió fonamental és la voluntat de la conselleria d'intervenir directament en la transmissió de les llicències dels dos tipus de vehicles.

Segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, l'objectiu és que es canviïn les regles actuals:

"Prohibir la transmissió entre particulars, de manera que qualsevol llicència que un propietari vulgui traspassar, el que hagi de fer és que l'administració se la quedi per després poder-la posar en el mercat en condicions de concurs públic."

 

Notícia relacionada: Els punts clau del decret que regula els vehicles VTC


Caldrà un fons per comprar les llicències

Una qüestió que des de la conselleria es reconeix complexa, perquè caldrà tenir en compte el preu que en va pagar el propietari en origen i també els anys d'amortització.

Per afrontar-ho caldrà aconseguir un fons per recomprar les llicències i per a les possibles compensacions, uns diners que es podrien obtenir a través d'una taxa.

 

Notícia relacionada: Els VTCs treuen els cotxes de la Diagonal


135.000 euros per una llicència de taxi

A l'àrea metropolitana de Barcelona es van transferir l'any passat 467 llicències de taxi, amb un preu mitjà de 135.000 euros, una xifra que, sovint, inclou el vehicle. Segons els responsables del sector, les xifres s'han mantingut estables aquests últims anys.

La presidenta de l'Institut Metropolità del Taxi, Mercedes Vidal, considera que aquestes xifres són prou importants, i afegeix que per elaborar la nova llei caldrà tenir en compte les diferències entre els dos sectors, taxi i VTC:

"Aquesta llei pot ser positiva, perquè és la porta per on es podrien introduir nous elements de control i de regulació en el sector tant de VTC com del taxi. En tot cas, en el taxi parlem d'un sistema d'un sector totalment regulat, i el sector de les VTCs ara mateix està molt desregulat."

 

Des de l'Institut, a més, es recorda que la gran majoria de taxistes només tenen una llicència, mentre que, en el sector de les VTCs, milers de llicències es concentren en molt poques mans, un fet que qualsevol futura llei haurà de tenir en compte.

Notícia relacionada: El 70% de les llicències VTC a Barcelona està en mans de tres grans grups inversors

ARXIVAT A:
TaxisVTCMobilitat
Anar al contingut