Madrid

Foment obre un expedient informatiu a Ryanair per l'anul·lació de reserves

El Ministeri de Foment ha obert un expedient informatiu a Ryanair per analitzar la decisió de la companyia de baix cost d'anul·lar els bitllets que els passatgers hagin comprat a través d'una agència de viatges tercera per internet. Foment també determinarà si hi té competències sobre el cas Aviació Civil, que ha sol·licitat informació a la companyia i l'analitzarà. Per la seva part, Ryanair ha anunciat que retornarà el cost dels bitllets als passatgers a qui se'ls cancel·li per haver-los comprat en portals com Edreams, Rumbo o Atrápalo. De moment, no s'ha cancel·lat cap bitllet, i la companyia ha operat amb normalitat.

Actualitzat

Incertesa per als passatgers de Ryanair que han comprat el bitllet a través d'una agència de viatges per internet. De moment, però, no s'ha cancel·lat cap bitllet. De fet, la directora de màrqueting de Ryanair per al sud d'Europa no ha precisat quan començaran les cancel·lacions, que s'havien anunciat per aquest dilluns, però sí que s'ha començat a avisar els clients. La companyia de baix cost assegura a més, que retornarà el cost dels bitllets als passatgers a qui se'ls cancel·li pel fet d'haver-los comprat a tercers, i no directament al web de la companyia.

En qualsevol cas, el Ministeri de Foment ha obert un expedient informatiu a la companyia de baix cost per analitzar la situació i determinar si Aviació Civil té competències per actuar. Segons fonts del Ministeri, es tracta d'un expedient informatiu, no sancionador.

Davant de l'anunci de Ryanair, el portaveu de la Comissió Europea, Ton van Lierop, ha dit que Brussel·les ho investigarà per saber si la companyia vulnera els drets dels consumidors. Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, també ha sol·licitat informació a la companyia i analitzarà el cas i si hi té competències.

Les associacions de consumidors, per la seva banda, han criticat durament Ryanair per l'anunci que ha fet la companyia aèria de no permetre comprar bitllets a través d'altres portals. La FACUA-Consumidors en Acció ha llançat una crida als usuaris de Ryanair perquè reclamin el dret a tenir el seu viatge, a obtenir una alternativa o que els retornin els diners del bitllet i totes les despeses o perjudicis derivats en cas que els anul·lin algun viatge. A més, la FACUA ha informat que denunciarà la companyia aèria per incomplir les seves obligacions contractuals amb els usuaris i cancel·lar reserves unilateralment si Ryanair anul·la alguna de les reserves fetes a través d'altres portals d'agències de viatges en línia aliens a la companyia aèria.

Des de l'OCU, s'ha assegurat que la companyia incorreria "en la violació d'una sèrie de drets importants" per als consumidors per la cancel·lació de les reserves de vols en cas que Ryanair complís l'amenaça. En aquest sentit, la FACUA ha recordat que des del moment en què una companyia aèria emet un bitllet, independentment de qui hagi estat l'intermediari, té una obligació contractual amb el passatger.

Anar al contingut