La remodelació de l'aeroport JFK és un dels projectes estrella de Ferrovial als Estats Units
La remodelació de l'aeroport JFK és un dels projectes estrella de Ferrovial als Estats Units

Ferrovial ja cotitza a la borsa d'Amsterdam, el pas previ per acabar a Wall Street

Ferrovial, però, continua cotitzant a la borsa de Madrid

La matriu holandesa de Ferrovial s'ha estrenat aquest divendres a la borsa d'Amsterdam. Les accions de la constructora cotitzen ara de forma simultània a Espanya i als Països Baixos, on el grup va anunciar el 28 de febrer el trasllat de la seva seu social.

Aquest és el pas previ per acabar cotitzant a la borsa nord-americana, l'objectiu final de la companyia abans d'acabar l'any.

En el primer dia de cotització a Amsterdam, l'acció de Ferrovial es cotitza a 28,92 euros a l'Euronext Amsterdam. Aquest dijous el regulador holandès ha acceptat el fullet de condicions de la companyia. 
 

Ferrovial admet riscos en el trasllat

Aquest dijous Ferrovial també ha rebut l'escriptura que li permet que la seva filial holandesa, FISE, l'absorbeixi. En el document, el seu president, Rafael del Pino, també explica que el canvi de seu comporta riscos en la imatge corporativa de la companyia a Espanya, però també sobre el preu de l'acció, el seu negoci i la seva situació financera.

Una imatge de la borsa espanyola
Borsa de Madrid (EFE/Vega Alonso)

Els accionistes van aprovar el canvi

El mes d'abril els accionistes de Ferrovial en una junta van decidir per majoria traslladar la seva seu social als Països Baixos, tot i les advertències del govern espanyol. En aquell moment, Del Pino va justificar el canvi per continuar amb la projecció internacional de Ferrovial i va negar que tingués a veure amb qüestions fiscals.

Rafael del Pino, president Ferrovial
Rafael del Pino, president de Ferrovial (Europa Press)

L'empresa argumenta que vol cotitzar a Wall Street i asseguren que des dels Països Baixos els serà més fàcil fer el salt. Però el govern espanyol ha negat sempre aquesta afirmació. De fet, el pols entre l'empresa i La Moncloa va durar setmanes, i l'executiu va pressionar per evitar el moviment. L'executiu de Pedro Sánchez no vol que el grup marxi i assegura que la companyia podria fer a Espanya el mateix que vol fer des dels Països Baixos. Ferrovial, però, respon que és una situació sense precedents i, per tant, no es refia de com es pugui concretar la cotització.


El perquè de la decisió 

Ferrovial busca un trasllat per cotitzar a la borsa dels Estats Units. El 92% de les inversions del grup per als pròxims quatre anys són en territori nord-americà, amb projectes com la nova terminal 1 de l'aeroport JFK de Nova York i autopistes a Virgínia i Texas.

Ferrovial té projectes en diverses autopistes nord-americanes
Ferrovial té projectes en diverses autopistes nord-americanes (Ferrovial)

El govern espanyol argumenta que no hi ha motius econòmics per al canvi. En aquest cas, Hisenda pot considerar que no cal aplicar el règim de neutralitat fiscal en la fusió i es podria mirar amb lupa els actius que traspassarà una empresa a l'altra

ARXIVAT A:
Borsa
Anar al contingut