Aquest dimarts al vespre han començat a retirar per parts els vagons del tren de mercaderies (Marc Texidó / CCMA)

Ferrocarrils restablirà avui el servei de trens entre Sant Boi i Molí Nou

Les tasques per retirar els dos trens a la línia Llobregat-Anoia s'han allargat una mica més del previst

RedaccióActualitzat

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) preveu restablir aquest dijous des de l'inici del servei la circulació al tram de la línia Llobregat-Anoia tallat des de l'accident mortal de dilluns, en què va perdre la vida un maquinista

Els trens tornaran a circular entre Sant Boi i Molí, un trajecte que, des del xoc, s'ha fet per carretera. 

La complexitat dels treballs per a retirar el tren de viatgers i la tremuja (el vagó de mercaderies) afectada han allargat els temps previstos per a l'avançament de les feines de restabliment.

Segons FGC, abans de reprendre la circulació cal tallar durant aproximadament una hora el subministrament elèctric a part de la línia per poder fer les connexions de catenària entre el tram afectat i els trams en servei.

En comptes de fer-ho de dia, per reduir les molèsties als usuaris la intervenció es farà de nit, fora de l'horari comercial, i s'espera que a primera hora d'aquest dijous els trens ja funcionin amb normalitat. 
 

La complexitat de la retirada dels trens sinistrats

El motiu de la interrupció dels trens entre aquestes dues estacions han estat les tasques per retirar els dos trens, el de passatgers i el de mercaderies, de la via.

Les últimes hores, han buidat la potassa que transportava el tren que va sortir de la via, n'han tallat i separat algunes parts, per retirar-les del lloc de l'accident.

Després es va començar a treballar sobre les vies i, a quarts de vuit del vespre del dimarts, tot just començaven a moure una petita part del vagó de mercaderies amb l'ajuda de dues grues de grans dimensions.

Tasques de retirada dels vagons (Marc Texidó / CCMA)
Calen dues grues de grans dimensions per moure els trens accidentats (Marc Texidó / CCMA)

FGC assegura que no serà fins que es revisi la infraestructura i l'estat de les vies que els trens tornaran a circular.

Mentrestant, continua la investigació sobre les causes de l'accident. La policia analitza les caixes negres dels dos trens. Busquen, entre d'altres, si anaven a la velocitat adequada, ja que en aquest punt s'hi feien tasques de manteniment i per això s'hi havia de circular a 30 quilòmetres per hora, la meitat de l'habitual.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut