Desconvocada la vaga d'examinadors del carnet de conduir

Reclamaven el complement salarial de 250 € aprovat en els pressupostos de l'Estat l'any passat

Actualitzat

L'Associació d'Examinadors de Trànsit, Asextra, ha desconvocat la vaga després d'arribar a un acord amb la Direcció General de Trànsit (DGT) per percebre l'increment retributiu promès per al 2018 aquest mes de desembre en un únic pagament en nòmina.

El comitè de vaga ha informat als examinadors de l'acord i de la suspensió de l'aturada "en nom de no perjudicar el ciutadà", encara que avisa també que reprendrà la protesta i de manera indefinida si en el primer semestre del 2019 no es modifica la relació de llocs de treball amb l'increment del complement específic que s'havia acordat.

Un any després de l'última vaga, els examinadors de trànsit han tornat a aturar-se aquest dilluns. La vaga estava prevista per a dues setmanes, fins al 21 de desembre, amb la reclamació és que se'ls pagués el complement de 250 euros mensuals que van pactar després de la vaga de l'any passat, que va durar mig any.

El seguiment de la vaga ha estat molt alt. A Barcelona dels 75 examinadors que hi ha, només se n'han presentat 7, un d'ells a Sabadell; a Girona dels 7 examinadors, només 2 han fet exàmens; a Tarragona de 6 examinadors, 2 han fet vaga, i a Lleida el seguiment ha sigut total, cap del 6 examinadors ha treballat.

Això representa un seguiment del 90% a Barcelona, on hi ha més examinadors, el 71% a Girona, el 33% a Tarragona i el 100% a Lleida.

L'acord, que l'any passat va servir per acabar amb la vaga dels examinadors, que havia durat sis mesos, es va fer amb tots els partits menys el PP, tot i que després es va incloure en els pressupostos generals de l'Estat del 2018 amb l'aprovació dels populars.

 

 

Ara els examinadors denunciaven que aquesta pujada no se'ls ha pagat. Ho explicava Hilario López, membre del comitè de vaga d'Asextra, l'associació estatal d'examinadors.

"250 € per 14 pagues, està recollit als pressupostos generals de l'Estat, la partida pressupostària que està aprovada per les Corts, i no se sap el motiu pel qual aquesta partida aprovada per les Corts generals continua, avui, sense estar executada."

Els examinadors reclamen que, com ha passat en el cas de l'equiparació salarial de la Policia i la Guàrdia Civil, se'ls pagui aquest complement amb caràcter retroactiu.


Reunió amb la DGT

De fet, els examinadors van anunciar la vaga al mes de novembre, i fins ara havien tingut dues reunions amb la DGT. Trànsit els havia ofert cobrar els diners com a complement de productivitat, però els examinadors volen que sigui com a complement salarial, tal com es va pactar.

Aquest dilluns a la tarda s'ha reprès la reunió que va quedar oberta divendres, en la qual el director de la DGT, Pere Navarro, va explicar que el retard en l'aplicació del complement salarial havia estat per "problemes tècnics" i que esperaven resoldre el conflicte aviat.

"Hi ha hagut problemes tècnics en la manera i la forma de tramitació, però això és un problema que quedarà resolt. Intentem deixar-ho resolt per un llarg futur."


Autoescoles

Per la seva banda, les autoescoles lamenten que són les més afectades per un conflicte laboral que els és aliè. Raül Viladrich és el president de la Federació d'Autoescoles de Catalunya.

"Som ostatges d'una situació que és aliena a nosaltres. Els examinadors reclamen a la Direcció General de Trànsit una cosa que és legítima. Aquí hi ha una discussió entre dues parts i les autoescoles i la població que vol accedir al permís de conduir són els que n'estan sortint perjudicats. I ara, la segona vegada en molt poc temps, som els mateixos que estem pagant les conseqüències."

Viladrich denuncia, a més, que a Catalunya fa anys que hi ha un dèficit d'examinadors, i això, sumat a la llarga aturada de l'any passat, fa que hi hagi alumnes que s'hagin d'esperar mesos per poder-se examinar.

A Girona, la Prefectura de Trànsit aquest matí estava buida a causa de la vaga.

 

 

La vaga de l'any passat va provocar l'anul·lació de més de 200.000 exàmens per obtenir el carnet de conduir, i unes pèrdues econòmiques de més de 100 milions d'euros a les autoescoles, moltes de les quals es van veure obligades a tancar el negoci.

 

 

ARXIVAT A:
Trànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut