Els consumidors es llancen a fer vermuts i menjar dolços després de la "compra búnquer"

La venda de cervesa, olives i patates fregides gairebé es duplica d'una setmana per l'altra, juntament amb els gelats i la xocolata, durant el confinament
Els consumidors es llancen a fer vermuts i menjar dolços després de la "compra búnquer"

Els consumidors es llancen a fer vermuts i menjar dolços després de la "compra búnquer"

La venda de cervesa, olives i patates fregides gairebé es duplica d'una setmana per l'altra, juntament amb els gelats i la xocolata, durant el confinament
Redacció Actualitzat
TEMA:
Coronavirus

El confinament ha modificat els nostres hàbits de consum. L'anomenada "compra búnquer" dels primers dies, amb adquisicions massives de productes de primera necessitat com el paper higiènic i els llegums, ha estat substituïda, ara, per una compra "més de caprici".

D'acord amb les dades facilitades per l'Associació Espanyola de Distribuïdors i Supermercats Asedas, que aplega les principals cadenes amb 19.000 establiments, la segona setmana del confinament, els consumidors han començat a comprar de manera massiva ingredients per fer vermuts o prendre unes cerveses amb amics, encara que sigui online.

 

Capricis dolços i salats

Així, la cervesa s'ha incrementat un 77% si es comparen les xifres de la primera setmana de confinament amb la segona. La venda d'ampolles de vi ha pujat un 62% i la resta de begudes alcohòliques, un 36%.

Però els registres més espectaculars han estat en la compra d'olives, que quasi s'ha duplicat, i de patates fregides, amb increments del 87%.

 

Pel que fa a capricis dolços, la venda de xocolata, que ja anava a bon ritme, continua batent rècords. La segona setmana ha crescut un 80% en la facturació.

Els gelats també són una bona compensació en temps complicats i els consumidors n'han impulsat la venda un 75%. També s'ha disparat de manera espectacular la venda de farina: un 196%, perquè es fa més pa i pastissos a casa.

 

Fer esport a casa

Pel que fa al comerç online, cintes de córrer, rodets per a bicis i peses han passat a ser els productes estrella. A casa, molts han continuat fent esport per mantenir-se en forma.

Altres productes amb una gran demanda a internet han estat -per als adults- els relacionats amb el bricolatge i la jardineria; i -per als nens- el material escolar i treballs manuals. Ha caigut, en canvi, la venda de roba i calçat, a excepció dels pijames.

 

Venda online d'electrodomèstics

Un dels sectors que ha aprofitat la venda online ha estat el dels electrodomèstics. Algunes botigues han reforçat les webs i l'assistència telefònica, en uns dies en què s'ha disparat la venda de neveres i congeladors per emmagatzemar menjar, i també d'ordinadors i dispositius mòbils, en potenciar-se el teletreball.

També s'ha notat una creixent confiança en el comerç de proximitat, en especial pel que fa a fruita i verdura, però també les parades dels mercats han rebut moltes més comandes online del que és habitual.

ARXIVAT A:
Coronavirus Consum
Anar al contingut