Els accidents amb patinet elèctric posen en evidència el buit legal que hi ha

A falta d'una normativa estatal, alguns ajuntaments ja estan redactant les seves per posar una mica d'ordre
Els accidents amb patinet elèctric posen en evidència el buit legal que hi ha

Els accidents amb patinet elèctric posen en evidència el buit legal que hi ha

A falta d'una normativa estatal, alguns ajuntaments ja estan redactant les seves per posar una mica d'ordre
Anna Lasaga
TEMA:
Mobilitat
Una usuària de patinet

Una usuària de patinet

Els patinets elèctrics s'han posat de moda a les ciutats catalanes com Barcelona, Mataró, Terrassa o Sabadell, que no estan preparades i on la convivència amb vianants i vehicles de vegades és complicada.

El nombre d'accidents en aquestes ciutats s'han incrementat i per això, a l'espera que la Direcció General de Trànsit aprovi una normativa estatal, alguns ajuntaments ja estan redactant les seves per posar una mica d'ordre. Mataró ho farà abans que acabi l'any i Terrassa està a punt d'aprovar-la.

En total, a Mataró i a Sabadell, des de l'inici de 2019 s'han registrat 14 i 21 accidents respectivament, mentre que a Terrassa, en només una setmana, n'hi van haver 3.

A Barcelona, la Guàrdia Urbana ha requisat en un mes 400 patinets elèctrics de dues empreses de lloguer sense llicència. De les 25 empreses interessades, totes menys aquestes dues han pactat amb l'Ajuntament de Barcelona no posar patinets en circulació fins que no s'hagi tancat la nova normativa, prevista per a l'abril.

Pel que fa a Terrassa, la normativa deixa clar que en cap cas es podrà circular per les voreres, ni tan sols les que siguin molt amples. En tot cas, si es va en patinet, s'haurà de baixar i portar-lo al costat com un vianant més. El lloc per on podran circular els patinets elèctrics seran els carrils bici i les zones de 30, que ara ja són la majoria dels carrers de la ciutat.


La seguretat dels usuaris del patinet elèctric

El tema del casc, segons la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares Aguirre, també entrarà dins de l'ordenança com a obligatori perquè entenen que és necessari per a la seva seguretat.

Tot i això, alguns usuaris habituals del patinet elèctric diuen que no se senten segurs a l'hora d'anar per la calçada perquè tenen por dels cotxes que van molt accelerats. I asseguren que, de la mateixa manera que molesten els cotxes per la calçada, quan van per la vorera, els vianants també se'n queixen.

ARXIVAT A:
Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS