L'any passat es van vendre prop de 245 milions d'ampolles de cava.
La llengua electrònica del cava permet detectar si un cava és brut, dolç o sec, i la seva procedència
Barcelona

El sector del cava tanca el 2010 amb un rècord de vendes i de beneficis

El 2010 ha estat un bon any per als productors de cava. Se'n van vendre prop de 245 milions d'ampolles, un 11,5% més que l'any anterior. Tant el mercat interior com l'exterior han repuntat. Aquestes dades suposen un "rècord històric" de vendes i una xifra de negoci que supera els 1.000 milions d'euros, tot i que els preus de les ampolles s'han moderat.

Actualitzat
Del conjunt de les vendes, prop de 96 milions d'ampolles es van col·locar al mercat interior -un 8% més que l'any 2009- i 149 milions van viatjar al mercat exterior -un 13% més.

El cava va ser el número 1 dels vins espanyols amb denominació d'origen en exportació i, per segon any consecutiu, va ser el més exportat entre els vins escumosos per mètode tradicional del món. Entre els països compradors destaca la recuperació del mercat alemany, amb un creixement del 17% i uns 41 milions d'ampolles venudes. Aquestes dades són molt positives però encara estan lluny dels 50 milions d'ampolles assolides altres anys.

A Bèlgica és on més van pujar les vendes -un 34%- i es van vendre 21 milions d'ampolles. També van augmentar als Estats Units, el Japó i França. En canvi, al Regne Unit van retrocedir un 2% i es van situar en els 32 milions d'ampolles.

El preu mitjà de l'ampolla de cava es va situar el 2010 en 4,5 euros al mercat interior i 3,9 euros a l'exterior.

El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha destacat la tendència "imparable" de la substitució del xampany pel cava i ha posat com a exemple els creixements registrats a França i Bèlgica. Pelegrí ha dit que la Conselleria d'Agricultura vol ser un "aliat del sector" i ajudar la promoció i les vendes de producte al mercat interior i exterior, i ha assenyalat els esforços per desburocratitzar el sector del cava i no limitar-lo.
Anar al contingut