Aglomeracions en hora punta en una nova jornada de vaga al metro de Barcelona
En les dues hores d'aturada de la tarda, els usuaris s'han hagut d'esperar més estona a les andanes, però no ha calgut fer regulacions del passatge
Nova jornada de vaga al metro de Barcelona amb tres torns d'aturades parcials de dues hores que han provocat aglomeracions en hora punta. Els sindicats han convocat les aturades per denunciar la gestió de l'empresa TMB amb la crisi de l'amiant.
La tercera i última de les aturades parcials ha estat la que menys incidència ha tingut. Entre les 21.35 i les 23.35 només han circulat el 20% dels combois, mentre que en les altres aturades els serveis mínims han estat del 40%.
Això implica que en aquestes dues hores d'aturada nocturna els intervals de pas dels combois han estat més alts: de fins a una hora a les línies convencionals i de fins a 55 minuts a les automàtiques.
De 21.35 a 23.35 hores, última aturada d'avui al #metrobcn amb #serveismínims del 20% https://t.co/dRHGgNgtxc. Pots consultar els horaris de pas aproximats dels trens per cada estació des d'ara fins al final del servei a https://t.co/4ey1Sgi6Wj pic.twitter.com/Ft7M1EGErP
TMB (@TMB_Barcelona) 20 de maig de 2019
La segona tanda d'aturades parcials al metro de Barcelona, de 4 a 6 de la tarda, ha transcorregut sense incidents i amb els serveis mínims funcionant al 40%. Segons TMB, a diferència de l'aturada del matí, no ha calgut regular el passatge.
A les 18 hores s'ha acabat l'aturada de la tarda al #metrobcn, en què han circulat el 40% dels trens. Per això hi ha hagut esperes més llargues i trens més carregats, sense que hagin estat necessàries les regulacions de passatge.
TMB (@TMB_Barcelona) 20 de maig de 2019
La d'aquest dilluns és la sisena jornada d'aturades parcials al metro de Barcelona convocada pels sindicats per protestar contra la gestió de l'empresa en la crisi de l'amiant.
A l'aturada del matí s'ha hagut de regular l'accés a algunes estacions, sobretot a l'L5, a causa de l'aglomeració d'usuaris a les andanes provocada per la disminució del nombre de trens en servei.
Els treballadors del metro continuen denunciant que TMB no està gestionant bé la crisi de l'amiant mentre que l'empresa es considera avalada per la inspecció de treball en el seu últim informe.
Vaga també a FGC
La vaga a TMB coincideix aquest dilluns amb una altra jornada de protesta convocada pel sindicat de maquinistes Semaf als Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per reclamar millores en les condicions de treball i en formació i salut laboral, entre d'altres.
Les afectacions han estat mínimes en la primera franja de vaga del matí, a causa del baix seguiment que és d'un 5%. La segona aturada, de 5 a 7 de la tarda, ha transcorregut sense incidències i el servei ha recuperat la normalitat
Finalitza el període de #serveismínims de la tarda. A partir d'ara es normalitza progressivament el servei habitual #FGC #ServeiFGC
FGC (@FGC) 20 de maig de 2019
La setmana passada, les dues primeres jornades de vaga que es van fer van tenir poca afectació en el servei.