El govern prepara un decret perquè els VTC puguin seguir treballant a l'octubre

S'acabarà la moratòria de 4 anys que els permet fer trajectes urbans, mentre els taxistes continuen reclamant que n'hi hagi només 1 per cada 30 taxis

RedaccióActualitzat

El govern té previst aprovar en els pròxims dies un decret llei perquè les empreses de vehicles de transport amb conductor, els VTC, puguin seguir treballant a partir de l'octubre.

Serà quan s'acabarà la moratòria de 4 anys fixada per l'anomenat decret Ábalos que ha permès als VTC funcionar a Espanya amb relativament poques limitacions.

Sense la moratòria, aquests vehicles només podran fer serveis interurbans, no urbans, cosa que els impedirà treballar a l'àrea metropolitana de Barcelona, que és tota considerada urbana.


Més requisits per als VTC

El decret, per tant, els permetrà continuar oferint els seus serveis, però amb més condicions que fins ara: per exemple, els conductors hauran de tenir un any de carnet com a mínim.

També hauran de ser titulars d'una autorització amb un vehicle concret associat inscrit en els últims 6 mesos, i les assegurances que paguen seran més cares.

També es mantindrà l'obligació que el servei es contracti 15 minuts abans a través d'aplicació, perquè no puguin agafar clients al carrer.

Totes aquestes condicions afegides, que han explicat fonts del govern aquest dilluns, tenen com a objectiu acontentar els taxistes, que sempre han vist en els VTC una competència deslleial que busca substituir-los.

Imatge d'arxiu d'una de les mobilitzacions del taxi per protestar contra la regulació dels VTC

No inclou límit de VTC

Però difícilment les condicions del nou decret ho aconseguiran, perquè no inclouen la principal reclamació dels taxistes: que només hi hagi un VTC per cada 30 taxis.

Segons dades de la Generalitat, ara mateix hi ha 1.455 VTC treballant a Catalunya, i hi ha un total de gairebé 3.000 llicències VTC que podrien ser el carrer, i 1.000 més sense vinculació amb un vehicle.

Això deixa la ràtio VTC-taxis en 1 a 8, cosa a la qual s'oposen radicalment els taxistes, que des que va començar el conflicte exigeixen la ràtio 1 a 30.

Argumenten que una sentència del Tribunal Suprem del 2018 l'avala, i denuncien que hi ha connivència de les administracions amb els empresaris dels VTC.

Els taxistes diuen que "sortiran al carrer"

Aquest dilluns, assabentat de les intencions del govern de la Generalitat, el líder d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha dit que no els agrada gens el contingut del decret:

"La nostra posició és clara: si en aquest decret no hi ha cap limitació quantitativa, nosaltres sortirem al carrer, i ho farem molt aviat, traurem la gent al carrer, i ens plantarem a la Gran Via i que passi el que hagi de passar."

Álvarez ha dit que demanarà una reunió urgent amb els responsables del Departament de Territori per reclamar-los que incloguin les seves exigències al decret.

Fa un mes i mig el sector del taxi ja va fer, per primera vegada de manera unitària a tot Catalunya, una "aturada total" per reclamar que aquest decret inclogui la ràtio 1 a 30.

 

ARXIVAT A:
MobilitatTaxisVTC
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut