Barcelona

El Departament de Justícia agilitzarà per via telemàtica l'entrega de citacions judicials

La tecnologia, cada vegada més present a les nostres vides, ofereix un seguit d'eines molt útils per desencallar i agilitzar la burocràcia de les administracions. En aquest sentit, cada vegada hi ha més tràmits que es poden resoldre sense necessitat de desplaçar-se, i el darrer a incorporar-s'hi -parcialment- podria ser el de les comunicacions judicials. A Barcelona hi ha uns 200 funcionaris que recullen diàriament aquestes citacions i les entreguen en mà, però el Departament de Justícia té a punt un projecte que permetrà fer la primera part de la tramesa per via telemàtica.

Actualitzat
Uns 200 funcionaris de Justícia recorren diàriament els carrers de Barcelona per lliurar en mà més de 2.000 citacions judicials. Des de fa 15 anys, funcionen dos serveis d'actes de comunicació, un de civil i l'altre penal, que es dediquen a localitzar els ciutadans, fins i tot en torns de nit.

Un deu per cent d'aquestes localitzacions no es poden fer i es deriven a la policia i la Guàrdia Urbana. Els agents han d'anar cada dia als jutjats a recollir les notificacions, cosa que representa temps i feina afegida. És per això que el Departament de Justícia està enllestint un projecte perquè la tramesa diària es pugui fer per via telemàtica, la qual cosa permetrà estalviar temps i recursos.

Segons ha explicat a Catalunya Ràdio Joaquim Martínez, secretari coordinador del projecte, aquesta aposta per les noves tecnologies és una de les línies de treball futures, però cal trobar mecanismes que permetin "mantenir les garanties però guanyar en velocitat". Les plataformes que es podrien utilitzar per fer la tramesa d'aquestes comunicacions serien "els correus electrònics o fins i tot els sms, ja que tothom té un mòbil".

Anar al contingut