Clubhouse, l'app de moda que només es pot descarregar amb invitació

L'aplicació, que de moment només està disponible per a iPhone i que s'ha de descarregar amb invitació, està basada en la veu

Laia de la Riva MitjansActualitzat

Entrar a Clubhouse és entrar en un aparador infinit de sales de reunions virtuals de tot tipus de temps i amb tot tipus de gent. Conferències, programes de ràdio, empreses presentant productes o, fins i tot, un diàleg entre dues persones. Tot en directe i sense possibilitat que quedi enregistrat enlloc.

La paraula i la veu prenen el protagonisme en una època on la imatge i el vídeo són els protagonistes de xarxes socials. Segons el director de comunicació del Barcelona Tech City, Ricard Castellet, "hem passat d'una època on la imatge era el gran prescriptor amb Instagram o Tik tok, i ara una tendència que ja s'havia detectat amb temes de podcast, i ara ha esclatat amb clubhouse. És una xarxa social on la veu és el marc relacional entre els seus usuaris."

L'aplicació no té ni un any de vida i ha passat dels 100 als 1.000 milions de valoració. Una xarxa social tan nova que qui fa poc temps que l'usa ja es pot considerar tot un expert. És el que li passa a Castellet, que afirma que ja es pot "considerar dels veterans" tot i que la fa servir des de principis d'any.

Cal invitació

Tothom en parla i sembla que és l'aplicació de moda. Però només uns pocs la poden tenir. I és que per poder-la descarregar s'ha de disposar d'una invitació i només ho podran fer els que tinguin un iphone.

A l'expectació al voltant de Clubhouse, hi ha ajudat Elon Musk, el fundador de Tesla, que va anunciar a Twitter que hi seria parlant. Però sense publicitat i només el suport financer de fons d'inversió no té un model de negoci clar.

 

Per fer servir totes les funcionalitats cal donar accés als contactes del telèfon (Unsplash/ Erin Kwon)

"Una aplicació molt agressiva"

Els experts afirmen que hi ha mancances de seguretat. L'aplicació demana accedir als contactes del telèfon i, si no, no és possible fer tot el que permet Clubhouse. Segons el periodista i analista tecnològic Albert Cuesta, és una aplicació "molt agressiva".

Afirma que "quan algú s'instal·la Clubhouse, l'aplicació li demana la possibilitat d'accedir a tots els seus contactes. I construeix una llista de contactes que fins i tot permet convidar gent que no té l'aplicació instal·lada. Amb aquesta xarxa de contactes explícits i implícits Clubhouse es construeix un actiu molt important."

Però això no ha rebaixat l'interès per l'aplicació. Des que va néixer, just abans de la pandèmia, Clubhouse ha tingut dos milions de descàrregues. La dificultat per obtenir una invitació ha fet que s'hagi convertit en un bé molt preuat. En pàgines com Ebay es poden trobar invitacions a la venda amb preus que poden arribar a rondar els 100 dòlars.

ARXIVAT A:
Xarxes socials
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut