Barcelona

Asdetour informa dels drets dels passatgers en cas de cancel·lacions de vols o "overbooking"

Quan comencen les vacances molta gent decideix viatjar, i de vegades, en arribar a l'aeroport es troba amb la desagradable sorpresa que el seu vol està ple o ha estat cancel·lat. En aquests casos sovint l'afectat no sap quins són els seus drets i a qui recórrer. Per això, l'Associació per la Defensa del Turisme (Asdetour) ha iniciat una campanya per Nadal i Reis amb la qual vol informar els passatgers dels drets que tenen en cas de cancel·lacions de vols o "overbooking".

Actualitzat
Davant d'aquestes incidències els usuaris, si reclamen, poden recuperar els diners del bitllet o fins i tot cobrar indemnitzacions. Tot i ser lícit en cas d'"overbooking", el client té dret al reemborsament de tot el billet o de la part del trajecte corresponent o a un vol amb el mateix destí tan aviat com sigui posible. Si l'anul·lació del vol es produeix en vols inferiors a 3.500 quilòmetres, la companyia aèria ha de pagar 150 euros d'indemnització; en vols de més distància aquesta quantitat s'eleva als 300 euros. Si per culpa d'aquesta incidència cal fer nit i àpats diversos, han d'anar a càrrec igualment del transportista. Si per contra, la impossibilitat de fer el viatge es deu a una cancel·lació, aquesta pot permetre una reclamació per danys i perjudicis sempre que no s'hagi degut a causes de força major. Amb tot, en cas d'impediments meteorològics, el transportista ha de buscar una alternativa, fer-se càrrec de la manutenció o retornar l'import del bitllet.
Anar al contingut