TV3 lidera setembre, i amplia la distància amb la resta de cadenes

TV3 és líder del setembre per 26è mes consecutiu, amb una quota del 13,5%, a 1,8 punts de la segona cadena classificada, i a 4,3 punts de la tercera. Continua també el lideratge de TV3 en la franja del "day time" i del "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 21 dels 30 dies del mes de setembre i també ha liderat el rànquing de programes en 29 ocasions. 17 dels 20 programes del rànquing dels més vistos són de TV3. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en imparcialitat i credibilitat. TV3 és la cadena generalista més ben valorada qualitativament. "Joc de cartes" acaba la temporada d'estiu i comença la de tardor amb excel·lents resultats. I la programació de la Diada va obtenir molt bones audiències, tant de l'acte institucional com de la coproducció "L'enigma Verdaguer". I pel que fa a audiències digitals, el portal de la CCMA creix un 15,3% respecte al setembre de l'any passat, i ha tingut gairebé 9 milions de reproduccions de vídeo

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 26 mesos consecutius, el rècord de la cadena. Aquest setembre, TV3 ha aconseguit una quota del 13,5%. Ha superat en 1,8 punts la segona cadena classificada, Telecinco, i en 4,7 punts, la tercera, Antena3.

TV3 continua sent líder en les franges de "day time", amb una quota del 13,4%, 1,2 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 15,4%, i supera en 4,3 punts la segona classificada, Telecinco, tot i la forta competència en aquesta franja.

TV3 ha liderat l'audiència durant 21 dies dels 30 del mes de setembre i el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions. També és la cadena generalista més ben valorada al setembre, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTÉ, VRT, CTC, etc.).

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat,  imparcialitat i credibilitat.

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 28 ocasions, 19 de les quals ho ha fet el "TN vespre"; 5 el "TN cap de setmana vespre"; 2 el "TN migdia"; i 2 el "TN cap de setmana migdia". 17 dels 20 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 30 en segon lloc, amb una quota del 29,9% i 776.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre" del 29 de setembre, en quart lloc, amb una quota del 28,1% i 659.000 espectadors; el va seguir el "TN migdia" del 10 de setembre, amb 543.000 espectadors i una quota del 29,6%. El "TN comarques" del dia 10 és el vuitè del rànquing, amb una quota del 28,6% i 432.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK. El "TN comarques", amb un 9,1, és l'informatiu més ben valorat, i ha fet la millor quota mensual des del juliol del 2012, amb un 22,8% i també és el mes amb més audiència des de l'octubre del 2017, amb 317.000 espectadors. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 94,4%, i líders en credibilitat, amb un 96,3%.

El "TN matí", que condueix Ariadna Oltra, s'ha estrenat amb una audiència mitjana de 63.000 espectadors i una quota mitjana del 30,7%. A més, ha liderat totes les seves emissions i 1.063.000 espectadors han connectat almenys un minut amb l'informatiu des de la seva estrena. Té una valoració de 8.5 segons el GfK.

Excel·lents resultats de les noves temporades de "Joc de cartes", "Polònia", "APM?" i "30 minuts"

17 dels 20 programes més vistos del mes són de TV3. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Polònia" del dia 19 de setembre ocupa el sisè lloc del rànquing dels més vistos del mes, amb una quota del 19,7% i 512.000 espectadors. El segueix "El piromusical de la Mercè", que, a més, va ser el programa més vist del dia, amb una quota del 19,7% i 488.000 espectadors. L"Està passant", del dia 30, se situa en el novè lloc dels més vistos, amb 465.000 espectadors i una quota del 23,4%.

"Joc de cartes estiu" va acabar la temporada estiuenca amb un excel·lent resultat, un 21,2% de mitjana, la millor edició de vacances. El programa resum es va mantenir líder, amb una quota del 18,1% i 415.000 espectadors. I la tercera temporada de "Joc de cartes" s'ha estrenat amb 372.000 espectadors i una quota del 18,9%, i, una vegada, més líder de la seva franja.

També destaca l'estrena de la nova temporada de l'"APM?", amb una quota del 16,3% i 390.000 espectadors, supera la quota mitjana de la temporada anterior.

El "30 minuts" continua fent bons resultats. El reportatge "Barra lliure", que es va emetre el dia 29, va ser l'onzè programa més vist del mes, amb una quota del 17,4% i 424.000 espectadors. I "Arenys, on tot comença" va liderar la franja amb 383.000 espectadors i un 15,7% de quota, i millora la mitjana de la temporada passada.

I "Com si fos ahir" emet el dia 30 el capítol més vist de la telenovel·la des del febrer del 2018, amb 342.000 espectadors i un 20,1% de quota.

"Planta baixa", el programa que condueix Ricard Ustrell, s'ha estrenat amb una audiència acumulada d'1.272.000 espectadors des de la primera emissió. L'espai té una valoració qualitativa de 8.7 segons dades del panel GfK, supera la nota de la mitjana d'estrenes d'aquest gènere durant el 2019. A més, un 87,7% dels panelistes considera que el programa és de molta qualitat.

El "Zona zàping" també ha tingut una bona estrena aquesta temporada, amb 310.000 espectadors i una quota del 15,4%, que supera la mitjana de la temporada anterior i és líder de la seva franja.

Lideratge de la cobertura de la Diada

TV3 va fer un excel·lent resultat amb la programació de la Diada. Va obtenir una cobertura de 2.880.000 espectadors que s'hi van connectar com a mínim durant un minut.

L'acte institucional va ser el vuitè programa més vist del mes, amb una quota del 19,7% i 484.000 espectadors, i va liderar a molta distància de la competència.

La coproducció de TV3 "L'enigma Verdaguer", també és un dels programes més vistos del mes, amb una quota del 19,9% i 380.000 espectadors, i la converteix en la pel·lícula més vista de l'any a TV3.

El dia 10 es va emetre el lliurament de la Medalla d'Honor al Parlament de Catalunya a Òscar Camps i Carola Rackete, i el van seguir 277.000 espectadors i va fer un 16% de quota.

El portal de la CCMA creix respecte al setembre del 2018 i "Com si fos ahir" és el programa més vist del mes

Al setembre, TV3 ha tingut gairebé 9 milions de reproduccions de vídeo. Les transmissions dels actes de la Diada són les emissions en directe més vistes del mes. Pel que fa al vídeo més vist del mes, ha estat el de la notícia "Una imatge de Google Earth permet localitzar el cos d'un desaparegut", amb 93.000 reproduccions a la carta. I "Com si fos ahir" és el programa més vist del mes, amb més de 127.000 usuaris únics i 967.000 reproduccions.

El portal de la CCMA ha tingut al setembre una audiència de 3,3 milions d'usuaris únics i creix un 15,3 respecte al setembre del 2018. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA té 1,5 milions d'usuaris únics, un 38% més que en el mateix mes de l'any anterior.

I a les xarxes socials, durant el setembre s'han publicat 263.400 missatges a Twitter al voltant dels programes de TV3. El programa que més conversa social ha generat ha estat el "Preguntes freqüents", amb 85.300 missatges, pràcticament un terç del total.

(Font: Kantar, ind. 4 i +)

tv3.cat

Sant Joan Despí, 1 d'octubre del 2019

 

Anar al contingut