TV3, líder per desè mes consecutiu i fa el millor maig dels últims 7 anys

TV3 és líder destacada del maig per desè més consecutiu, amb una quota del 14,8%, a 5,1 punts de la cadena classificada en segon lloc. És el tercer mes consecutiu que TV3 supera en més de 5 punts la segona. Aquest ha estat el millor mes de maig des de l'any 2011. Continua també el lideratge destacat de TV3 en les franges de "day time" i "prime time". TV3 ha estat la cadena més vista 27 dies dels 31 del mes de maig, i també ha liderat el rànquing de programes en 29 ocasions. 16 dels 20 programes més vistos del mes són de TV3, amb informatius, entreteniment i esports. Els informatius són líders en totes les seves edicions i es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,6, i també són líders en credibilitat amb una puntuació del 95,7%. TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada amb una puntuació del 8,5, i recupera el rècord històric que va aconseguir al març. Excel·lent estrena de "Matriculats" i nou rècord de "Joc de cartes". El web de la CCMA fa 10 mesos consecutius que té més de 3 milions d'usuaris únics i el programa més vist en directe va ser el debat d'investidura amb 37.800 usuaris únics
Gràfic d'auciències. TV3, líder destacada del maig.

TV3, líder destacada del maig

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes de maig, TV3 ha aconseguit una quota del 14,8%, a molta distància de la resta de cadenes. Ha superat en 5,1 punts la segona cadena classificada, Antena3, i en 5,2 punts, la tercera, Telecinco. De fet, fa tres mesos consecutius que està a més de cinc punts de la segona classificada, i aquest ha estat el millor mes de maig des del 2011.

TV3  continua liderant en les franges de "day time", amb una quota del 14,9% i a 4,2 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de "prime time", amb una quota del 16,0%, i supera en 6 punts la segona classificada.

TV3 ha liderat l'audiència durant 27 dies dels 31 del mes de maig i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 29 ocasions. Així mateix, TV3 ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada al maig, amb un 8,5 al panel de GFK.

Els informatius, líders en totes les edicions i els més ben valorats en qualitat i credibilitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les seves edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 24 ocasions, 17 de les quals ho ha fet el "TN vespre". Entre els 20 programes més vistos hi ha l'edició del "TN vespre" del 28 de maig, amb una audiència de 718.000 espectadors i una quota del 25,7%, el "TN cap de setmana vespre" del 27 de maig, que va ser seguit per 630.000 espectadors i va obtenir una quota del 25,8%; el "TN migdia" del 22 de maig, amb una audiència de 494.000 espectadors i una quota del 28,6%, i el "TN cap de setmana migdia" del 12 de maig, amb una quota del 28,4% i 476.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GFK. El "TN comarques" és el més ben valorat amb un 9,1. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 95,7%.

El "Més 3/24" del 16 de maig pel 3/24 va ser el tercer millor del 2018 amb un 5,8% de quota i 148.000 espectadors. El programa està molt ben valorat en el panel de GFK amb un 8,8.

Gran resultat d'audiència dels programes tant informatius, com d'entreteniment i d'esports

TV3 ha situat 16 programes a la llista dels 20 espais més vistos del mes. Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, esports, especials, reportatges, documentals i cinema.

L'espai de TV3 més vist del mes de maig ha estat el partit de tornada de les semifinals de la Lliga de Campions entre el Reial Madrid i el Bayern de Munic de l'1 de maig, amb 796.000 espectadors i un 25,3% de quota.

El "Polònia" que es va emetre el 31 de maig, amb 739.000 espectadors i una quota del 23,9%, el segon millor resultat del 2018 i el quart programa més vist del mes. I té una valoració qualitativa de les mes altes, amb un 8,8.

L'especial "Debat d'investidura segona votació" també està entre els 20 més vistos, amb una quota del 29,6% i 234.000 espectadors. A més, 1.044.000 espectadors van connectar en algun moment. Va tenir, a més, una valoració qualitativa de 8,4.

A més dels "Telenotícies", les transmissions esportives i els especials relacionats amb l'actualitat, la llista dels programes més vistos del mes la completen els principals espais de la graella de TV3.

L'estrena de "Matriculats" va obtenir un resultat excel·lent, va ser el sisè programa més vist del mes, amb una quota del 21,9% i 661.000 espectadors. Va ser líder de la franja a més d'11 punts del segon. També continuen els resultats de rècord de "Joc de cartes", que va tornar a superar el seu millor resultat en l'emissió del 23 de maig, en què buscava el millor restaurant familiar del Vallès, amb 519.000 espectadors i un 20,8% de quota.

Bon resultat del "30 minuts" titulat "Arriba España" que, amb 552.000 espectadors i una quota del 19,2%, va ser el més vist del 2018 i el tercer de la temporada, darrere d'"Els dies clau" i "Catalunya: Afer exterior". També va obtenir una bona valoració qualitativa amb un 8,7 en el panel de GFK. També el "Sense ficció" del 15 de maig, "Els homes del silenci", apareix al rànquing dels més vistos entre els 20 primers, amb 464.000 espectadors i una quota del 16,5%.

El primer capítol de la minisèrie "Vida privada", se situa entre els mes vistos del mes, amb una quota del 15,7 i 392.000 espectadors. I té una bona valoració qualitativa amb un 8,3.

Entre els espais més vistos del mes també hi ha "Està passant", l'"APM?" i el "Katalonski".

El web de la CCMA supera els 3 milions d'usuaris únics per desè mes

Durant aquest mes de maig el consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de 10 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 40% respecte al mateix mes de l'any passat. I el nombre d'usuaris únics ha estat d'1.600.000, un 10% mes que el maig de l'any passat.

El vídeo més vist en directe va ser el del debat d'investidura amb 37.800 usuaris únics. I el vídeo amb més audiència a la carta ha estat el "Polònia" del dia 24 de maig. El "Com si fos ahir" fa rècord d'audiència a la carta, i fa cinc mesos que està  sobre del milió de reproduccions mensuals. També fan rècord l'"Està passant" amb 247.000 reproduccions i "Joc de cartes" amb 195.000.

El web de la CCMA fa 10 mesos consecutius que supera els 3 milions d'usuaris únics. La secció de "Notícies" del portal (324.cat), ha tingut una audiència d'1,2 milions d'usuaris únics, que representa un increment d'un 12% respecte al mateix mes de l'any passat. I el Super3 ha fet un 30% més que el maig passat.

Durant el maig, a Twitter hi ha hagut més de 593.000 missatges al voltant de la programació de TV3. I "Preguntes freqüents" és el sisè programa de televisió més comentat a Twitter durant aquest mes a Espanya, amb més de 215.000 missatges.

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

tv3.cat