Rigau defensa que les polítiques educatives es debatin sense soroll mediàtic en la fase de disseny

La consellera d'Ensenyament defensa el director territorial de Girona, que va demanar als directors d'institut no parlar amb els mitjans de comunicació mentre es debat la possibilitat de fer jornada intensiva a l'ESO.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha defensat l'actuació del director dels Serveis Territorials del departament a Girona, Albert Bayot, que, a través d'un correu electrònic, va demanar als directors d'institut que no parlessin dels afers interns amb els mitjans de comunicació, concretament, sobre la possibilitat de fer jornada intensiva a l'ESO.

En declaracions al programa El matí de Catalunya Ràdio, amb Manel Fuentes, la consellera ha puntualitzat que al darrere d'aquesta actuació no hi ha cap tipus de censura: "Tots els que el coneixem sabem què volia dir i els directors que ho van rebre sabien què volia dir. No és cap prohibició en el sentit de censura. No demanem que no es donin les opinions, es demana que es preservi l'acord de no ventilar temes interns si es vol participar en el disseny de les polítiques educatives". Irene Rigau ha remarcat que el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Girona "és un delegat boníssim. Ha estat un gran professor, un gran director i serà un gran director territorial."

La consellera també ha explicat, durant l'entrevista a El matí de Catalunya Ràdio, que "els catalans estem en la mitjana espanyola, hem de ser realistes", en el nivell d'anglès, és a dir, el pitjor d'Europa. Rigau creu que la solució ha de venir en gran part des de Madrid: "Per accedir a estudiar Magisteri, Espanya, que és qui determina les condicions d'accés universitari, hauria d'exigir un nivell d'anglès als futurs mestres". Sobre la possibilitat de fer classes d'altres matèries en anglès, la consellera d'Ensenyament ha dit: "Ja s'està fent i s'ha de poder generalitzar. Necessitem que el mestre domini l'anglès igual que el català i el castellà. Quan això estigui consolidat, hauríem de poder fer alguna matèria en anglès perquè el domini instrumental sigui ple."

catradio.cat/mati

ÀUDIOS RELACIONATS