La CCMA nomena Geni de Vilar adjunta a la direcció dels mitjans digitals

El director de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Saül Gordillo, ha renovat l'equip al capdavant d'aquesta àrea corporativa: Geni de Vilar assumeix un paper clau en una estructura simplificada que prioritza la confluència de continguts i el desenvolupament de l'estratègia digital des de les pròpies redaccions dels mitjans.
Geni de Vilar

Geni de Vilar

La nova estructura de Mitjans Digitals unifica els dos departaments de Continguts i de Producte en una sola àrea per tal d'optimitzar el control i l'estratègia global digital i tenir una visió transversal de l'oferta i el posicionament digital de la CCMA. Alhora, es vol reforçar els perfils propis de Mitjans Digitals des d'una visió més estratègica i treballar més estretament amb les àrees de Continguts, Màrqueting i Comercial de la Corporació. D'aquesta manera, Geni de Vilar, fins ara Cap de producte a l'àrea de Mitjans Digitals i amb una extensa trajectòria vinculada a desenvolupament de l'estratègia digital als mitjans i la innovació, vetllarà com a adjunta a la direcció per potenciar un posicionament digital fort i consolidat a partir de l'anàlisi de les audiències, el coneixement del mercat i dels hàbits de consum digital.

Ho farà al capdavant d'un equip format per tres nous Caps de Producte: Txell Laborda, per Web i Transversals, Marc Bassols, per APPs Mòbils i TV Connectada i Judith Argila, per Noves Plataformes. Dins l'equip de Mitjans Digitals, Ferran Clavell es manté com a Responsable d'Innovació i Audiències, Jordi Salvat com a Editor de Continguts Digitals de TV3, i Ferran Auberni com a Editor de Continguts Digitals de Catalunya Ràdio. També es mantenen les figures transversals de Sílvia Costa, com a Responsable d'Imatge dins l'àrea, i Pep Selfa, com a Responsable Tècnic. 

El coneixement de la realitat del mercat digital i la visió estratègica i de llarg termini seran claus en la implantació del procés de confluència als mitjans de la CCMA i en una definició de la presència digital encara més centrada en l'experiència d'usuari. Per aquest motiu, es crea un Equip d'Experiència d'Usuari amb visió integrada: multidispositiu, SEO, analítica i xarxes socials.

La nova organització prescindeix de la figura del cap de Continguts per dotar de més autonomia i flexibilitat les redaccions digitals dels mitjans. L'objectiu és centrar esforços en evolució estratègica dels productes i serveis, alhora que es vol treballar conjuntament amb les redaccions de ràdio i televisió d'una forma més integrada, des d'uns perfils d'editors digitals reforçats i de referència per als àmbits de TV3, Catalunya Ràdio, infantils, informatius i esports. Des de la direcció de l'àrea s'agraeix a Rosa Oliva la dedicació en aquesta darrera etapa com a cap de Continguts digitals, una feina que ha contribuït a fer aquest pas endavant en l'esquema organitzatiu.

En aquesta línia de dotar de més autonomia digital a les redaccions, la nova organització Mitjans Digitals reforça les àrees d'Informatius de TV3 i Catalunya Ràdio amb la creació d'una nova figura que treballarà estretament amb les direccions d'informatius i amb el seu editor digital: la Responsable de Noves Plataformes a Informatius, funció que assumeix Montse Enrubia.

 

Geni de Vilar i Font (Sant Boi de Lluçanès, 1975). Periodista per la UAB i Màster en Disseny i Desenvolupament de Sistemes Interactius per la UPC. Els seus inicis com a periodista van ser a premsa comarcal, i des del 1997 treballa en feines relacionades amb els mitjans digitals. El 2000 entra a TV3 en el primer projecte multiplataforma de la cadena, el 3XL.net, on va ser redactora TV-web i després sots-directora. D'allà va passar a Activa Multimèdia, l'empresa de la CCMA que es dedicava a l'I+D+i del grup, des d'on va crear i liderar l'equip de Conceptualització i va sots-dirigir el CREA (Centre de Recerca de l'Audiovisual). Amb el tancament de les tecnològiques, es va incorporar a Serveis Interactius de TV3, com a Coordinadora de Màrqueting Digital. El maig del 2013 passa a ser Cap de Producte de Mitjans Digitals de la CCMA.

 

ccma.cat