Els webs de la CCMA sumen 300.000 usuaris nous el mes de juliol

L'audiència a internet de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) segueix augmentant i consolida el grup com a líder en continguts en català a la xarxa.

Els portals del grup van sumar al juliol 1,34 milions d'usuaris únics, 300.000 més que el mateix període de l'any passat (+ 26%), segons les dades que audita OJD. L'increment respecte a fa un any és generalitzat i destaquen especialment TVC, amb 997.000 usuaris (un 28,9% més que el juliol de 2009) i Catalunya Ràdio, amb 187.000 (un 38% d'increment). L'èxit dels portals ve acompanyat d'uns resultats rècord a les xarxes socials: 100.000 seguidors més a Facebook respecte al mes de juny (un 17,7% més); 3.000 més a Twitter (+13,5%) i 1,48 milions de visionats dels continguts de la Corporació a YouTube (un 14,9% de pujada). TVC: més vídeo i més seguiment a Facebook El portal tv3.cat és el que lidera les estadístiques totals, amb prop de 900.000 usuaris únics. Entre les claus del seu èxit cal destacar l'augment del consum de vídeo, que s'ha incrementat un 70% en només un any. Entre els més vistos, "La Riera", "Crackòvia" i el nou programa "Bricolatge emocional", que ha tingut una gran acceptació també a internet. Precisament "Crackòvia" és un dels programes amb millors resultats a Facebook, amb 176.000 seguidors. Només el supera "APM", amb 210.000. En total, TVC suma 651.000 seguidors a aquesta xarxa social, un 19% més que el passat mes de juny. Els internautes també han seguit TVC a YouTube i a Twitter. Al lloc de vídeos s'han enregistrat 1,4 milions de visionats, un 15% més que al juny. I a Twitter, dels 26.000 seguidors de la CCMA, gairebé 10.000 ho són d'algun contingut de TVC. El portal Super3.cat segueix la seva tendència de sumar grans resultats en els períodes de vacances. Augmenta un 19,6% la seva audiència respecte al juliol passat i ara se situa lleugerament per sobre dels 94.000 usuaris únics. Catalunya Ràdio puja un 40% El conjunt de webs de Catalunya Ràdio, per la seva banda, ha augmentat gairebé un 40% els seus usuaris, que passen cada vegada més temps escoltant la ràdio per internet. Ara la mitjana és de 25 minuts, un 17% més que fa un any. Pel que fa a les emissores, destaca l'increment del 200% de Catalunya Música, que ha multiplicat per quatre la seva audiència en un any i ara se situa en 14.200 usuaris. Catalunya Ràdio, per la seva banda, assoleix 141.000 usuaris únics (un 39% més), mentre que iCat fm en suma gairebé un 10% més i arriba als 46.000 usuaris únics. Els continguts de Catalunya Ràdio a les xarxes socials tenen 53.000 fans a Facebook, registren 26.000 visionats a YouTube i tenen 3.300 seguidors a Twitter. 3cat24.cat i Elsesports.cat: augmenta el seguiment de l'actualitat per internet Quant al portal informatiu 3cat24.cat, continua com a referència dins del sector de webs informatius, amb 320.000 usuaris, un 15% més que al juliol de 2009. El seu Facebook suma gairebé 2.200 fans (un 9,8% més que al juny) i la seva presència a Twitter compta amb 9.200 seguidors, un 14% d'increment. Gairebé el mateix increment percentual, un 15%, experimenta Elsesports.cat, amb 83.100 usuaris, 11.000 més que fa un any. També cal tenir en compte els seus 21.000 seguidors a Facebook (2% de pujada) i 3.400 més a Twitter (+10%). El portal gastronòmic clubdecuines.cat no queda al marge dels increments: suma un 21% més d'usuaris únics i supera àmpliament els 23.000, que ja hi han publicat o comentat més de 5.500 receptes.
Anar al contingut