Urbanisme ajorna l'aprovació del pla especial de l'estació de Lleida

La comissió provincial d'Urbanisme ha ajornat l'aprovació del pla especial de l'estació de Lleida. La raó és que el macroedifici que està previst aixecar entre Pardinyes i Balàfia quedarà massa a prop de les vies del tren. Per aprovar el pla especial, ara caldrà esperar a una autorització especial per part del Ministeri de Foment.
Urbanisme ajorna l'aprovació del pla especial de l'estació de Lleida
Lleida

Urbanisme ajorna l'aprovació del pla especial de l'estació de Lleida

La comissió provincial d'Urbanisme ha ajornat l'aprovació del pla especial de l'estació de Lleida. La raó és que el macroedifici que està previst aixecar entre Pardinyes i Balàfia quedarà massa a prop de les vies del tren. Per aprovar el pla especial, ara caldrà esperar a una autorització especial per part del Ministeri de Foment.
El Pla Especial de l'Estació de Lleida inclou la construcció d'un edifici residencial de vint plantes en un solar situat al costat de les vies del tren, a l'altura d'on passarà la futura prolongació de l'avinguda Prat de la Riba. Aquests habitatges estaven projectats a vuit metres de la zona ferroviària, la distància mínima que estableix la llei. Aquest marge, però, s'ha reduït a tres metres amb la reforma de l'estació per l'arribada del TGV. Per aquest motiu, la comissió provincial d'Urbanisme ha ajornat l'aprovació del pla especial que inclou la reforma de l'estació i el seu entorn, pendent d'un permís especial del Ministeri de Foment. Urbanisme també ha ajornat el pla especial del pantà de Sant Antoni. El motiu és que el pla presentat per cinc municipis del Pallars Jussà preveu la construcció d'habitatges, mentre que la llei preveu que l'entorn del pantà només pot acollir usos agropecuaris, càmpings i activitats de lleure.