Una hemeroteca "on line" reuneix milers de publicacions editades arreu del món

Poder consultar per internet tot tipus de publicacions editades arreu del món. Aquest és l'objectiu del portal www.issuu.com, una hemeroteca "on line" ideada per dos emprenedors danesos i que està inspirada en el model del portal de vídeos per internet YouTube. Es tracta d'un enorme quiosc que permet a qualsevol persona descarregar documents en format PDF, sense límit de mida i de forma gratuïta i, a més, convertir-los en uns minuts en una revista en línia interactiva.
Una hemeroteca "on line" reuneix milers de publicacions editades arreu del món
Copenhaguen

Una hemeroteca "on line" reuneix milers de publicacions editades arreu del món

Poder consultar per internet tot tipus de publicacions editades arreu del món. Aquest és l'objectiu del portal www.issuu.com, una hemeroteca "on line" ideada per dos emprenedors danesos i que està inspirada en el model del portal de vídeos per internet YouTube. Es tracta d'un enorme quiosc que permet a qualsevol persona descarregar documents en format PDF, sense límit de mida i de forma gratuïta i, a més, convertir-los en uns minuts en una revista en línia interactiva.

La iniciativa va néixer fa més d'un any i mig quan Martin Ferro-Thomsen i Michael Hansen, dos joves danesos amb experiència en el món de la comunicació i la tecnologia, van pensar a crear una eina que imités amb la màxima fidelitat possible l'experiència física de fullejar una revista a la pantalla.

El desembre del 2006, una companyia daneso-nord-americana va accedir a donar-los suport financer, i va ser aleshores quan els dos promotors de la iniciativa van llençar-se a treballar en el desenvolupament tecnològic del producte i les seves dues facetes, la destinada a empreses i professionals i la que volia crear una comunitat a internet.

El "YouTube de les publicacions", com ja s'ha batejat la pàgina web, disposa de milers de publicacions en línia en diversos idiomes i de tot tipus, des de revistes d'arquitectura, naturalesa i fotografia a altres d'esports, art o còmics, passant per portafolis i catàlegs o simplement documents que algú vol compartir a la xarxa amb altra gent.

Els Estats Units és, amb diferència, el principal lloc de procedència dels usuaris, seguit per Espanya en segon lloc. Entre els reptes per al futur, els creadors del portal s'han fixat doblar la plantilla i entrar en dos anys en el top 1.000 dels llocs web més visitats del món.