CCRTV

TVC reconeix pèrdues de 128 milions per la seva participació a Vía Digital i Audiovisual Sport

Televisió de Catalunya ha perdut més de 128 milions d'euros entre els anys 1997 i 2003 com a conseqüència de la decisió de participar a Vía Digital i a Audiovisual Sport. Arran de l'interès que ha suscitat en l'opinió pública el tema de les relacions entre TVC i Sogecable, el director deneral de la CCRTV ha preparat un informe que ha presentat al Consell. Després d'una detallada cronologia de les relacions entre TVC i Sogecable iniciades al 1996, l'informe destaca les conseqüències desastroses d'aquesta relació i examina la càrrega que això suposa per a la situació actual de la Corporació.

Actualitzat
Resum de l'informe presentat pel director general de la CCRTV al Consell d'Administració: TVC i Sogecable són socis des de 1997. La decisió que TVC entrés a Audiovisual Sport, amb Sogecable i Antena 3, va ser presa el 1997 per la Direcció de la CCRTV, segurament a instàncies del govern de la Generalitat. (Coincideix amb l'època de l'acord entre CiU i el PP, conegut com a "Pacte del Majestic" i la necessitat d'enfortir el poder d'Antena 3-Telefónica, enfront de Sogecable). L'entrada a Vía Digital anava en la mateixa direcció. Les conseqüències d'aquesta decisió han estat desastroses per a TVC. Cal pensar que, o bé va ser conseqüència de pressions polítiques, o va ser una decisió empresarial equivocada. TVC no ha tret cap benefici d'aquesta entrada a Audiovisual Sport. El conjunt de decisions explicades i la gestió que es va portar a terme durant els anys 1997-2003 ha suposat unes pèrdues per a la CCRTV que sobrepassen els 128 milions d'euros (és a dir, 21.000 milions de pessetes). D'aquests, uns 90 milions ja s'han perdut o pagat i queden pendents de solució els altres 38 milions. La voluntat de TVC de "sortir d'Audiovisual Sport" manifestada pels seus dirigents i comunicada al Consell al llarg del 2003, és comprensible a la vista del desastre econòmic que s'havia produït sense cap interès per a la Corporació. Però no es va materialitzar en una negociació amb els socis (per sortir d'una empresa cal vendre les accions i per vendre les accions, cal que algú les compri o accepti que les hi regalin....). Al contrari, va suposar l'inici d'un procés d'enfrontament i de ruptura, intentant negar deutes que estaven perfectament acceptats en documents signats pels representants de TVC, estratègia de fugida i d'ocultació que no es pot dur a terme seriosament i encara menys des d'una Corporació de tipus públic com és TVC. Fruit d'aquestes constatacions, la nova Direcció General ha decidit canviar d'estratègia i posar en marxa un procés que permeti, o bé la continuïtat de la presència a Audiovisual Sport en uns termes més equilibrats que no siguin, com fins ara, perjudicials per a TVC, o una sortida definitiva a través d'un procediment pactat. Mentrestant, s'està intentant obtenir compensacions per fer més petit l'impacte de tot el què s'ha perdut i del que es continua perdent de moment. El conveni amb Sogecable del 13 de febrer és una d'aquestes compensacions i, com a tal, va ser explicat immediatament després de la seva signatura al Consell d'Administració, al Parlament de Catalunya i a les productores catalanes.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut