Treball podria nomenar un mediador per acabar amb la vaga de conductors d'autobusos

Barcelona i la rodalia pateixen el segon dia de la vaga d'autobusos altre cop sense serveis mínims. Si la situació no canvia, la Generalitat podria dictar demà mateix un laude per posar fi al conflicte, mentre els usuaris paren el cop preferentment amb el metro.
Treball podria nomenar un mediador per acabar amb la vaga de conductors d'autobusos
BARCELONA

Treball podria nomenar un mediador per acabar amb la vaga de conductors d'autobusos

Barcelona i la rodalia pateixen el segon dia de la vaga d'autobusos altre cop sense serveis mínims. Si la situació no canvia, la Generalitat podria dictar demà mateix un laude per posar fi al conflicte, mentre els usuaris paren el cop preferentment amb el metro.
Si demà la vaga dels autobusos de Transports Metropolitans segueix igual, la Generalitat nomenarà un intermediari perquè dicti una solució al conflicte. Ho ha anunciat el conseller de Treball, Lluís Franco. Aquest vespre, però, el Departament de Treball ha citat els representants dels treballadors per parlar dels serveis mínims i demà empresa i sindicats es reuniran per intentar acostar posicions. Si cap de les dues trobades dóna resultats, llavors la Generalitat hi intervindrà: nomenarà un mediador perquè solucioni el conflicte. Aquest mediador serà molt probablement Rafael Hinojosa, l'actual president del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya. Si s'arribés a aquest extrem, el que dictaminés Hinojosa seria d'obligat compliment tant per l'empresa com pels treballadors. Mentrestant, els ciutadans són els que més pateixen la vaga. Avui, segon dia d'aturada, els treballadors tampoc han respectat els serveis mínims i sembla que els usuaris han optat pel metro com a mitjà de transport alternatiu. Transports Metropolitans de Barcelona ha informat que el nombre de passatgers del metro ha crescut un 16% a causa de la vaga. Durant tot el dia l'empresa ha reforçat els serveis del metro de Barcelona amb una freqüència que oscil·la entre el tres minuts i mig i els quatre. El mateix ha passat amb els serveis de rodalia de Renfe i Ferrocarrils.

NOTÍCIES RELACIONADES