S'obre al trànsit el tram de la Gran Via de sortida de Barcelona des de la plaça Cerdà, tallat durant tres anys

Després de tres anys tallada, ja s'ha obert la circulació al tronc central de la Gran Via des de la plaça Cerdà fins a Bellvitge. L'avinguda s'ha soterrat i té entre tres i quatre carrils per cada sentit. La finalització d'aquesta part de l'obra permetrà una circulació més fluida dels 120.000 vehicles que entren i surten diàriament per aquest punt de Barcelona. Ara es començarà la urbanització de la part superior de la Gran Via, que tindrà unes voreres de 20 metres per cada banda i permetrà el pas a peu pla d'una banda a l'altra de la via.
S'obre al trànsit el tram de la Gran Via de sortida de Barcelona des de la plaça Cerdà, tallat durant tres anys
Hospitalet de Llobregat

S'obre al trànsit el tram de la Gran Via de sortida de Barcelona des de la plaça Cerdà, tallat durant tres anys

Després de tres anys tallada, ja s'ha obert la circulació al tronc central de la Gran Via des de la plaça Cerdà fins a Bellvitge. L'avinguda s'ha soterrat i té entre tres i quatre carrils per cada sentit. La finalització d'aquesta part de l'obra permetrà una circulació més fluida dels 120.000 vehicles que entren i surten diàriament per aquest punt de Barcelona. Ara es començarà la urbanització de la part superior de la Gran Via, que tindrà unes voreres de 20 metres per cada banda i permetrà el pas a peu pla d'una banda a l'altra de la via.
Tres anys després de l'inici de les obres, s'ha obert la circulació de vehicles en el tram de la Gran Via al seu pas per l'Hospitalet, des del barri de Gornal fins a la plaça de Cerdà. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, i l'alcalde de l'Hospitalet, Celestino Corbacho, han visitat la nova via soterrada, que té una calçada amb entre tres i quatre carrils per cada sentit, en funció del tram.

Les obres realitzades han consistit en la semicobertura d'un tram de dos quilòmetres de la Gran Via entre el carrer de l'Escultura (límit entre els termes municipals de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat), i el carrer de Miguel Hernández. Del tram soterrat, un total de 840 metres estan coberts.

En la superfície es crearà una avinguda urbana i en el tram comprès entre el carrer d'Amadeu Torner i de Pedrosa, que compta amb 340 metres, es construirà la plaça d'Europa.

Per facilitar la comunicació entre els dos costats de l'avinguda s'han construït dues rotondes, als carrers de Castelao i de Can Tries, i dos accessos més abans de la Ciutat de la Justícia i en la rotonda de la rambla de la Marina.

Corbacho ha recordat que la reforma de la Gran Via encara no ha finalitzat i ha explicat que ara s'ha d'urbanitzar la superfície, col·locar el mobiliari urbà i plantar més de 4.000 arbres, unes operacions que està previst que concloguin al març del 2007.

Nadal ha assenyalat que la transformació de la Gran Via "dignifica l'accés a la ciutat de Barcelona" i ha destacat "la centralitat econòmica d'aquesta zona de l'Hospitalet, per a la pròpia ciutat, per a Barcelona i per a Catalunya".