Barcelona

Seat demana a Rajoy tingui el coratge d'aprovar mesures doloroses

El president de Seat, James Muir, ha emplaçat el nou govern a tenir el "coratge" d'aprovar les mesures necessàries per augmentar la competitivitat de la indústria espanyola encara que aquestes siguin "doloroses". Durant la seva intervenció en la XXVI Trobada de l'Automoció que se celebra a l'IESE, el màxim directiu de Seat ha assegurat que "és hora que Espanya tingui cura de la seva indústria, inverteixi en la seva capacitat industrial i millori la seva competitivitat", convençut que "l'única manera de sobreviure és exportar".

Actualitzat
"Confiar en el mercat interior gairebé li ha costat la vida a Seat", ha assenyalat Muir, després de lamentar que, fins ara, no ha vist a Espanya "cap voluntat política de canviar l'actual conjuntura", que ha portat a altíssims índexs d'atur.

Malgrat haver reduït les seves vendes el 2011 en 21.000 vehicles a Espanya, Muir s'ha mostrat satisfet amb els resultats de la marca que sí que ha crescut a Europa, en mercats com l'alemany (un 22 %) i França (un 10 %). Segons el seu parer, Espanya ha d'aplicar reformes immediates davant "l'amenaça competitiva" que plana sobre ella. "Algunes mesures que s'han de prendre seran doloroses però cal prendre-les i tenir coratge. Espero que el nou govern decideixi fer el que cal fer", ha dit.

Muir ha explicat els seus plans d'expansió a la Xina, on pretén començar a vendre alguns models a partir de la primavera de 2012, després de tancar acords amb una quinzena de concessionaris locals aprofitant la xarxa d'aliances ja teixides per l'empresa matriu, el grup Volkswagen. "Espero que les exportacions dels cotxes de Seat tinguin èxit perquè Espanya necessita tenir èxit en les seves exportacions", ha insistit.

El president de Seat a Espanya ha assegurat que han optat ara per fer el salt a la Xina, encara que la prioritat continua sent "tenir la casa en ordre", en referència a treure a la marca dels números vermells. La filial de Volkswagen arribarà al país asiàtic amb la intenció de vendre bàsicament dos models (León i Ibiza) i d'atreure un client jove però amb poder adquisitiu mitjà i alt. Muir ha admès que la recompensa per l'esforç de saltar comercialment al país asiàtic no es veurà fins d'aquí quatre o cinc anys.

Per la seva banda, el vicepresident d'operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, que ha participat també en el fòrum, ha defensat que l'única manera que les fàbriques espanyoles puguin seguir optant a nous models i a mantenir la seva producció és que siguin competitives, cosa que s'aconsegueix, entre altres factors, controlant els costos de producció, que ha qualificat de "crítics".

Malgrat l'entorn econòmic desfavorable, Torres ha assenyalat que Nissan ha aconseguit mantenir el 2010 la seva producció de més de 120.000 vehicles i ambiciona créixer i millorar els seus números. El directiu ha posat Nissan com a exemple d'indústria que "ha fet els deures" per ser però competitiva i preparar-se per als reptes del futur, després de tancar l'any passat un acord amb els sindicats per reduir els costos laborals a canvi de nous models.
Anar al contingut