Girona

Ryanair cancel·larà 18 de les 64 rutes a l'aeroport de Girona i suprimirà 1.700 llocs de treball

L'aerolínia de baix cost Ryanair cancel·larà 18 rutes des de l'aeroport de Girona en no haver arribat a cap acord amb el govern de la Generalitat per renovar el conveni. El vicepresident, Michael Cawley, ha explicat que aquesta suspensió suposarà 1,7 milions de passatgers menys a l'any i perdre 1.700 llocs de treball entre directes i indirectes. Segons la companya de baix cost, la Generalitat ha justificat la negativa a renovar el conveni pel context de crisi en què està immersa Catalunya. Tanmateix, Cawley creu que aquest argument "seria comprensible si no hagués donat 20 milions d'euros a Spanair". Amb aquestes cancel·lacions, l'aeroport de Girona passarà de 64 a 46 enllaços i de 300 freqüències setmanals a 194.

Actualitzat
A partir del mes de maig ja no es podran comprar bitllets per volar a Madrid. És una de les 18 rutes que Ryanair ha anunciat que cancel·larà, algunes ja a finals de mes. Es passarà de 64 rutes a 46, i de 300 freqüències setmanals a 194, cosa que comportarà un descens de 4 a 2,3 milions de passatgers l'any; és a dir, 1,7 milions menys. A més, la no-renovació del conveni suposarà suprimir 1.700 llocs de treball entre directes i indirectes.

La companyia culpa directament el nou govern català


Després d'assegurar que, malgrat obrir la nova base a l'aeroport del Prat, Ryanair pretenia continuar el seu creixement a Girona, Michael Cawley ha al·legat que la reducció de la seva presència a l'aeroport gironí l'ha provocada el nou govern en negar-se a negociar l'acord econòmic que havia signat amb el tripartit i al qual, segons ha assegurat, els convergents també havien donat el vistiplau. Cawley no ha volgut concretar les condicions d'aquest acord perquè és confidencial però ha criticat les ajudes de 20 milions d'euros a Spanair, una aerolínia, ha dit, que "no és rendible" i encara menys "quan el govern català té un pressupost restrictiu".

La Generalitat, per la seva banda, assegura que des del 18 de gener no hi ha hagut cap reunió amb la companyia, i que la relació ha estat via fax. En aquest sentit, no entenen la reacció de Ryanair, a qui havien dit que els deixessin temps per saber com es concretaven les aportacions econòmiques i com es negociava l'acord, però en cap cas que no volguessin negociar.

Les rutes cancel·lades uneixen Girona amb Aarhus, Düsseldorf Weeze, Gdansk, Estocolm Vasteras, Hamburg Lübeck, Eivissa, Kristianstad, Lanzarote, Lilla, Londres Gatwick, Madrid, Oslo Torp, Perusa, Plovdiv, Poitiers, Sevilla, Szczecin i Tenerife Sud.

Tot i el descens de l'activitat a Girona, Cawley ha assenyalat que no s'incrementaran les freqüències ni les rutes a l'aeroport del Prat ni a Catalunya aquest any i que els cinc avions que deixaran d'operar a Girona es recol·locaran en ciutats de la resta de l'Estat, Bèlgica, Itàlia i Europa de l'Est.

La mesura es començarà a notar al maig, i sobretot a l'estiu, quan incrementa el nombre d'operacions.

Ryanair també ha explicat que opera en molts altres aeroports més barats que el de Girona, com per exemple a Fuerteventura, que no els representa cap cost. Justament a partir d'aquest dijous comença en aquesta illa de les Canàries un congrés d'aeroports regionals en què s'explica el model gironí i en què participa Ryanair.


VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut