Prohibit un anunci per convertir la dona "en un simple objecte"

L'anunci mostra una dona nua com a reclam per vendre productes capil·lars. Segons el jutge, la dona només serveix per cridar l'atenció
Prohibit un anunci per convertir la dona "en un simple objecte"
Barcelona

Prohibit un anunci per convertir la dona "en un simple objecte"

L'anunci mostra una dona nua com a reclam per vendre productes capil·lars. Segons el jutge, la dona només serveix per cridar l'atenció
Redacció
Anunci on es veu una dona despullada per vendre productes capil·lars

El jutge considera l'anunci d'un producte capil·lar sexista, vexatori i discriminatori

Un jutge de Barcelona ha prohibit que es torni a utilitzar l'anunci d'un producte capil·lar per home i dona on apareixia una dona nua perquè considera que la converteix "en un simple objecte". La imatge va acompanyada de l'eslògan "No t'obsessionis amb ella, tu també en pots tenir una d'igual... de cabellera, és clar".

Segons el magistrat, la campanya instrumentalitza la dona com a únic element per captar l'atenció i ha dictaminat sentència per publicitat il·lícita i competència deslleial.

Segons la decisió, a la qual ha tingut accés Europa Press, "existeix una desconnexió total i absoluta entre la imatge nua de la dona que es representa i el producte promocionat" i considera la promoció "sexista, vexatòria i discriminatòria".

Una discoteca ofereix entrada de franc i 100 euros a les dones que no portin calces

A més, remarca que els cabells de la noia apareixen en un segon pla i no del tot visibles. La denúncia l'havia presentada l'Associació d'Usuaris de la Comunicació.

Ordena al diari a reproduir la sentència a pàgina completa

L'anunci només s'ha publicat un cop, el maig del 2016, en un un diari d'àmbit estatal. El magistrat obliga també el mitjà a difondre la sentència en la mateixa pàgina i amb el mateix espai

 

Neguen que sigui publicitat sexista

L'entitat demandada ha negat que la publicitat sigui sexista, discriminatòria i vexatòria i ha al·legat que la campanya compta amb una versió amb protagonista masculí, que té les mateixes característiques i missatge, i que no ha despertat polèmica.

Segons el jutge, que la campanya tingui un protagonista masculí no és obstacle per qualificar l'anunci de publicitat il·lícita, tenint en compte, a més, que la imatge de l'home no apareix en el mateix número del diari. 


 

VÍDEOS RELACIONATS